Teknoloji çağının "dijital yerliler" adı verilenleri arasında yer alan Z Kuşağı ve onların çevrimiçi davranışları, derinlemesine çalışılması gereken önemli konulardır. Teknoloji ile kuşatılmış olan Z Kuşağı, tüm teknoloji ürünlerini kolayca elde etmekte, kullanmakta ve onlarla zaman geçirme konusunda herhangi bir kısıtlama hissetmemektedir, bu da bir tür bağımlılığa yol açabilmektedir. Bu çalışma, Faraci ve meslektaşlarının Young tarafından hazırlanan versiyonu olan 20 maddelik IAT'yi kullanarak internet ve çevrimiçi oyun bağımlılığının iki faktörlü çözümünü incelemek üzere tasarlanmıştır. Mevcut durumu ortaya çıkarmak için Türkiye ve Romanya'dan iki lisede karşılaştırmalı olarak eşzamanlı iki saha çalışması yapılmıştır. Türk ve Romanyalı katılımcılar, çevrimiçi oyun davranışı hakkındaki ankete bir çevrimiçi anket platformu aracılığıyla yanıt vermişlerdir Çevrimiçi oyun bağımlılığının boyutlarını belirlemek için açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Her iki faktörün güvenilirlik katsayıları tatmin edici olduğu görülmüştür. Doğrulayıcı faktör analizine göre her iki örneklemdeki uyum iyiliği indeksleri makul bulunmuştur. Sonuç olarak, her iki faktör de mevcut araştırmaya tam olarak uymaktadır ve çalışma çevrimiçi oyun davranışı hakkında başka sonuçlar da vermektedir.
As being among “the digital natives” of the technology era, Generation Z and their online behaviors are important subjects to study in depth. Surrounded by technology, Generation Z is easily getting and using all technology products, and they do not feel any constraint about spending time with them, which might lead to a kind of addiction. The study was designed to examine the two-factor solution of online gaming addiction by Faraci and her colleagues’ internet addiction version employing the IAT of 20 items by Young. In order to reveal the present state, two field studies in two high schools from Turkey and Romania were run comparatively. Turkish and Romanian participants replied the 20-item-IAT and the questionnaire about online gaming behavior via an online survey platform. To determine the dimensions of online gaming addiction exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis are performed. Reliability coefficients of both factors were satisfactory. According to confirmatory factor analysis goodness-of-fit indexes in both samples were reasonable. In conclusion, both factors fit well into the present study producing some other results about online gaming behavior, as well.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2021 |
Submission Date | October 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 14 Issue: 2 |