Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin arkadaşlığa ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kapsamında yürütülen çalışmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında İstanbul Esenlerde bir devlet ilkokulunda öğrenim gören 144 ilkokul 4. Sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan ve gerekli uzman görüşleri doğrultusunda son şekli verilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu (Arkadaşlık ……… gibidir. Çünkü ………..) aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiş ve ilkokul öğrencilerinin arkadaşlığa ilişkin metaforik algıları belirlenmiştir. Araştırmanda elde edilen bulgulara göre, ilkokul öğrencilerinin arkadaşlığı değer, beceri ve duygu durumları açısından algıladıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğrenciler arkadaşlığı tanımlarken en çok dürüstlük ve samimiyet gibi değer içeren kavramları kullanmışlardır.
This research aims to determine the metaphorical perceptions of primary school 4th-grade students about friendship. The study group of the study, which was carried out within the scope of the phenomenology design, one of the qualitative research designs, consisted of 144 4th grade primary school students studying in a public primary school in Istanbul Esenler in the 2021-2022 academic year. The data of the research were obtained through the semi-structured interview form (Friendship is like ……… Because ………..), which was prepared by the researchers and was finalized in line with the necessary expert opinions. The data obtained within the scope of the research were analyzed by content analysis. According to the findings obtained in the study, it was determined that primary school students perceived friendship in terms of values, skills, and emotional states. In addition, while defining friendship, the students mostly used values such as honesty and sincerity.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2022 |
Acceptance Date | May 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |