Research Article
BibTex RIS Cite

An In-Depth Review on Teaching Practice: The Case of Social Studies

Year 2023, , 30 - 63, 25.09.2023
https://doi.org/10.53047/josse.1347894

Abstract

The aim of this study is to review the teaching practice course, conducted to prepare pre-service teachers studying in faculties of education for the teaching profession in terms of practical as well as theoretical knowledge, within the framework of different variables. The study was conducted by adopting the principles of qualitative study method. A semi-structured interview form prepared by the researchers was used to collect data required. In this regard, the study included 10 pre-service social studies teachers who taking the teaching practice course, 10 social studies teachers working in the practice schools, and 10 secondary school students studying in the practice class. Descriptive analysis and content analysis methods were used to analyze the data obtained as a result of the interviews. At the end of the study, we found that the pre-service teachers experienced feelings of excitement, happiness, pride, inadequacy, disappointment and fear during the lecturing processes. Moreover, we have revealed that the mentor teachers that they mostly considered the pre-service teachers inadequate in terms of content knowledge and pedagogical knowledge. The students is carried out find pre-service teachers adequate in terms of classroom management and lecturing, but the fact that pre-service teachers mostly use narration and question and answer methods stands out as a negative situation.

References

  • Akbulut, E. (2006). Müzik öğretmeni adaylarının mesleklerine ilişkin öz yeterlik inançları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 34–44. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13718/166054
  • Akkoç, V. (2003). Türkiye’de beden eğitimi ve spor yüksekokullarında öğrenim gören öğretmen adayı öğrencilerin okul deneyimi I, II ve öğretmenlik uygulaması derslerinde karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi ve çözüm önerileri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Aksu, M. B. & Demirtaş, H. (2006). Öğretmen adaylarının okul deneyimi II dersine ilişkin görüşleri (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 3-21. http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/11616/18275
  • Alaz, A. & Konur, K. B. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik deneyimleri. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Arı, A. & Kiraz, E. (1999). Okul deneyimi uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (307-310). MEB Basımevi.
  • Aydın, Y. S., Selçuk, Y. A. & Yeşilyurt, Y. M. (2007). Öğretmen adaylarının “okul deneyimi ıı” dersine ilişkin görüşleri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 7-18. https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/50794
  • Bağcıoğlu, G. (1997). Genel, mesleki ve teknik eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Bektaş, M. & Ayvaz, A. (2013). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinden beklentileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 209-232. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17381/181477
  • Bektaş, M. & Can, A. A. (2019). Sınıf öğretmenlerine uygulama öğretmenliği görev ve sorumluluklarının kazandırılması, Eğitim ve Bilim, 44(200), 23-45. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2019.8251
  • Bilgin Aksu, M. & Demirtaş, H. (2006) “Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Dersine İlişkin Görüşleri (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)” İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(11), 3-21. http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11616/18275/Makale%20Dosyas%C4%B1.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Büyükkaragöz, S. (1985). Öğretmen yetiştirme probleminin dünü, bugünü ve geleceği hakkında düşünceler. Milli Eğitim ve Kültür içinde (s. 30-37). Milli Eğitim Basımevi.
  • Çetin, Ö. F. & Bulut, H. (2002). Okul deneyimi I, II ve öğretmenlik uygulaması derslerinin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 69-75. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erziefd/issue/5990/79728
  • Çetinkaya, E. & Kılıç, D. (2017). Öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyinin okul yöneticisi, sınıf öğretmeni ve öğretmen adayı görüşlerine göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 561-571. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/34503/425086
  • Çetintaş, B. & Genç, A. (2005). Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüş ve deneyimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 75-84. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7809/102451
  • Çevik, C. & Alat, K. (2012). Uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması dersine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 359-380. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16696/173556
  • Cumhur, F. & Güven, B. (2018). Matematik öğretmeni adaylarının kullandıkları soruların incelenmesi: öğretmenlik uygulaması dersinden yansımalar. Journal of Computer and Education Research, 6(12), 195-221. https://doi.org/10.18009/jcer.432559
  • Develioğlu, A. S. (1987). Toplumun en kutsal unsuru öğretmen. Tekışık Matbaası.
  • Dilekmen, M. & Ada, Ş. (2010). Öğrenmede güdülenme. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(11), 113-123. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2772/37080
  • Dursun, Ö. Ö. & Kuzu, A. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yönelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 159-178. https://www.academia.edu/30870920/%C3%96%C4%9Fretmenlik_Uygulamasi_Dersinde_Ya%C5%9Fanan_Sorunlara_Y%C3%B6nelik_%C3%96%C4%9Fretmen_Adayi_Ve_%C3%96%C4%9Fretim_Elemani_G%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fleri
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (Çev. Ali Ersoy ve Pelin Yalçınoğlu). Anı Yayıncılık.
  • Gökçe, E. & Demirhan, C. (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinliklerine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 43-71. https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/62060/
  • Gülbahar, B. & Aksungur, G. (2018). Sınıf içi etkili iletişim becerileri algı ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 437-462. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/338287
  • Gültekin, M. (2005). Öğretim etkinliklerinin planlanması. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları
  • Gümüş, N., Özbaş, B. Ç., Gülersoy, A. E., Duman, D., Türker, H., Avcı, G. & Dikicigil, Ö. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “öğretmenlik uygulaması" dersine ilişkin görüş ve önerileri. Electronic Turkish Studies, 13(11), 593-613. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.
  • Güven, İ. (2004). Sosyal bilgiler alan öğretmen adaylarının okul uygulamalarına yönelik görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 271-300. https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/38708/
  • Kahyaoğlu, M. & Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki öz yeterliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73–84. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49108/626697
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Kiraz, E. & Uyangör, N. (1999). Öğretmenlik uygulamalarında okul deneyimi: sorunlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Morse, J. M. (2016). Mixed method design: Principles and procedures. Routledge.
  • Oğuzkan, A. F. (1993). Eğitim terimleri Sözcüğü. Emel Matbaacılık.
  • Oral, B. & Dağlı, A. (1999). Öğretmen adaylarının okul deneyimine ilişkin algıları. Çağdaş Eğitim, 254, 18-24.
  • Özkılıç, R., Kartal, H. & Bilgin, A. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 726-737. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8600/107092
  • Paker, T. (2000). Teaching practice from student teachers’ perspective. ÇukurovaÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 6(6), 111-118. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4362/59652
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 132-139. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11120/132984
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Sage.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. SAGE Publications.
  • Şahin Taşkın, Ç. (2013). Sınıf Yönetimi: Öğretmen Adaylarının Deneyimleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(29), 147-162. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/853622
  • Şahin, İ., Erdoğan, A. & Aktürk, A.O. (2007). Öğretmen adaylarının okul uygulamalarından doyumlarını yordayıcı faktörler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 461-471. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbed/issue/61793/924217
  • Saka, M. (2019). Fen bilgisi öğretmenlerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine yönelik değerlendirmeleri. İlköğretim Online, 18(1), 127-148. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.527173
  • Sands, M., Özçelik. D. A. & Gardner, B. (1996). Okullarda Uygulama Çalışmaları. YÖK/Dünya Bankası MEGP.
  • Sarıçoban, A. (2008). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adaylarının görüşleri. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 31-55. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6746/90701
  • Sarıtaş, M. (2007). Okul deneyimi ı uygulamasının aday öğretmenlere sağladığı yararlar konusundaki görüşlerin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 121-143. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16685/173387
  • Sılay, İ. & Gök, T. (2004). Öğretmen adaylarının uygulama okullarında karşılaştıkları sorunlar. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. Malatya.
  • Stewart, C. J. & Cash, W. B. (1985). Interviewing: Principles and practices. Wm. C. Brown Pub.
  • Taşkın, Ç. Ş. & Hacıömeroğlu, G. (2010). Öğretmen öz yeterlik inanç ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve sınıf öğretmeni adaylarının öz yeterlik inançları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 63–75. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25435/268375
  • Turgut, M., Yılmaz, S. & Firuzan, A.R (2006) Okul Deneyimi Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Williams, H. S. & Alawiye, O. (2001). Assessment: lessons learned from a year long undergraduate teacher education pilot program. Journal of Instructional Psychology, 28(4), 229. https://go.gale.com/ps/i.do?p=AONE&u=googlescholar&id=GALE|A81565441&v=2.1&it=r&sid=AONE&asid=34d7d7e9
  • Yaman, S., Cansüngü Koray, Ö. & Altunçekiç, A. (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi üzerine bir araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 355–356. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26127/275219
  • Yanık, H. B., Bağdat, O., Gelici, Ö. & Taştepe, M. (2016). Göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 130-152. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/44301/547066
  • Yavuz, D. (2019). Felsefe Öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri üzerine bir inceleme. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 135-154. https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/337084/
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
Year 2023, , 30 - 63, 25.09.2023
https://doi.org/10.53047/josse.1347894

Abstract

References

  • Akbulut, E. (2006). Müzik öğretmeni adaylarının mesleklerine ilişkin öz yeterlik inançları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 34–44. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13718/166054
  • Akkoç, V. (2003). Türkiye’de beden eğitimi ve spor yüksekokullarında öğrenim gören öğretmen adayı öğrencilerin okul deneyimi I, II ve öğretmenlik uygulaması derslerinde karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi ve çözüm önerileri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Aksu, M. B. & Demirtaş, H. (2006). Öğretmen adaylarının okul deneyimi II dersine ilişkin görüşleri (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 3-21. http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/11616/18275
  • Alaz, A. & Konur, K. B. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik deneyimleri. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Arı, A. & Kiraz, E. (1999). Okul deneyimi uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (307-310). MEB Basımevi.
  • Aydın, Y. S., Selçuk, Y. A. & Yeşilyurt, Y. M. (2007). Öğretmen adaylarının “okul deneyimi ıı” dersine ilişkin görüşleri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 7-18. https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/50794
  • Bağcıoğlu, G. (1997). Genel, mesleki ve teknik eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Bektaş, M. & Ayvaz, A. (2013). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinden beklentileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 209-232. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17381/181477
  • Bektaş, M. & Can, A. A. (2019). Sınıf öğretmenlerine uygulama öğretmenliği görev ve sorumluluklarının kazandırılması, Eğitim ve Bilim, 44(200), 23-45. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2019.8251
  • Bilgin Aksu, M. & Demirtaş, H. (2006) “Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Dersine İlişkin Görüşleri (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)” İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(11), 3-21. http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11616/18275/Makale%20Dosyas%C4%B1.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Büyükkaragöz, S. (1985). Öğretmen yetiştirme probleminin dünü, bugünü ve geleceği hakkında düşünceler. Milli Eğitim ve Kültür içinde (s. 30-37). Milli Eğitim Basımevi.
  • Çetin, Ö. F. & Bulut, H. (2002). Okul deneyimi I, II ve öğretmenlik uygulaması derslerinin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 69-75. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erziefd/issue/5990/79728
  • Çetinkaya, E. & Kılıç, D. (2017). Öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyinin okul yöneticisi, sınıf öğretmeni ve öğretmen adayı görüşlerine göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 561-571. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/34503/425086
  • Çetintaş, B. & Genç, A. (2005). Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüş ve deneyimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 75-84. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7809/102451
  • Çevik, C. & Alat, K. (2012). Uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması dersine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 359-380. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16696/173556
  • Cumhur, F. & Güven, B. (2018). Matematik öğretmeni adaylarının kullandıkları soruların incelenmesi: öğretmenlik uygulaması dersinden yansımalar. Journal of Computer and Education Research, 6(12), 195-221. https://doi.org/10.18009/jcer.432559
  • Develioğlu, A. S. (1987). Toplumun en kutsal unsuru öğretmen. Tekışık Matbaası.
  • Dilekmen, M. & Ada, Ş. (2010). Öğrenmede güdülenme. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(11), 113-123. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2772/37080
  • Dursun, Ö. Ö. & Kuzu, A. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yönelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 159-178. https://www.academia.edu/30870920/%C3%96%C4%9Fretmenlik_Uygulamasi_Dersinde_Ya%C5%9Fanan_Sorunlara_Y%C3%B6nelik_%C3%96%C4%9Fretmen_Adayi_Ve_%C3%96%C4%9Fretim_Elemani_G%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fleri
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (Çev. Ali Ersoy ve Pelin Yalçınoğlu). Anı Yayıncılık.
  • Gökçe, E. & Demirhan, C. (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinliklerine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 43-71. https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/62060/
  • Gülbahar, B. & Aksungur, G. (2018). Sınıf içi etkili iletişim becerileri algı ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 437-462. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/338287
  • Gültekin, M. (2005). Öğretim etkinliklerinin planlanması. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları
  • Gümüş, N., Özbaş, B. Ç., Gülersoy, A. E., Duman, D., Türker, H., Avcı, G. & Dikicigil, Ö. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “öğretmenlik uygulaması" dersine ilişkin görüş ve önerileri. Electronic Turkish Studies, 13(11), 593-613. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.
  • Güven, İ. (2004). Sosyal bilgiler alan öğretmen adaylarının okul uygulamalarına yönelik görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 271-300. https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/38708/
  • Kahyaoğlu, M. & Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki öz yeterliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73–84. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49108/626697
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Kiraz, E. & Uyangör, N. (1999). Öğretmenlik uygulamalarında okul deneyimi: sorunlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Morse, J. M. (2016). Mixed method design: Principles and procedures. Routledge.
  • Oğuzkan, A. F. (1993). Eğitim terimleri Sözcüğü. Emel Matbaacılık.
  • Oral, B. & Dağlı, A. (1999). Öğretmen adaylarının okul deneyimine ilişkin algıları. Çağdaş Eğitim, 254, 18-24.
  • Özkılıç, R., Kartal, H. & Bilgin, A. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 726-737. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8600/107092
  • Paker, T. (2000). Teaching practice from student teachers’ perspective. ÇukurovaÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 6(6), 111-118. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4362/59652
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 132-139. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11120/132984
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Sage.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. SAGE Publications.
  • Şahin Taşkın, Ç. (2013). Sınıf Yönetimi: Öğretmen Adaylarının Deneyimleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(29), 147-162. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/853622
  • Şahin, İ., Erdoğan, A. & Aktürk, A.O. (2007). Öğretmen adaylarının okul uygulamalarından doyumlarını yordayıcı faktörler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 461-471. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbed/issue/61793/924217
  • Saka, M. (2019). Fen bilgisi öğretmenlerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine yönelik değerlendirmeleri. İlköğretim Online, 18(1), 127-148. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.527173
  • Sands, M., Özçelik. D. A. & Gardner, B. (1996). Okullarda Uygulama Çalışmaları. YÖK/Dünya Bankası MEGP.
  • Sarıçoban, A. (2008). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adaylarının görüşleri. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 31-55. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6746/90701
  • Sarıtaş, M. (2007). Okul deneyimi ı uygulamasının aday öğretmenlere sağladığı yararlar konusundaki görüşlerin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 121-143. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16685/173387
  • Sılay, İ. & Gök, T. (2004). Öğretmen adaylarının uygulama okullarında karşılaştıkları sorunlar. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. Malatya.
  • Stewart, C. J. & Cash, W. B. (1985). Interviewing: Principles and practices. Wm. C. Brown Pub.
  • Taşkın, Ç. Ş. & Hacıömeroğlu, G. (2010). Öğretmen öz yeterlik inanç ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve sınıf öğretmeni adaylarının öz yeterlik inançları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 63–75. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25435/268375
  • Turgut, M., Yılmaz, S. & Firuzan, A.R (2006) Okul Deneyimi Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Williams, H. S. & Alawiye, O. (2001). Assessment: lessons learned from a year long undergraduate teacher education pilot program. Journal of Instructional Psychology, 28(4), 229. https://go.gale.com/ps/i.do?p=AONE&u=googlescholar&id=GALE|A81565441&v=2.1&it=r&sid=AONE&asid=34d7d7e9
  • Yaman, S., Cansüngü Koray, Ö. & Altunçekiç, A. (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi üzerine bir araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 355–356. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26127/275219
  • Yanık, H. B., Bağdat, O., Gelici, Ö. & Taştepe, M. (2016). Göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 130-152. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/44301/547066
  • Yavuz, D. (2019). Felsefe Öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri üzerine bir inceleme. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 135-154. https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/337084/
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Social Studies Education
Journal Section Articles
Authors

İlyas Kara 0000-0003-4755-0037

Ahmet Tokmak 0000-0002-3902-5825

Publication Date September 25, 2023
Acceptance Date September 21, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Kara, İ., & Tokmak, A. (2023). An In-Depth Review on Teaching Practice: The Case of Social Studies. Journal of Social Sciences And Education, 6(Education Special Issue), 30-63. https://doi.org/10.53047/josse.1347894