Bu
çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitim sürecinde
karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Araştırmada seçkisiz olmayan örnekleme
yönteminden amaçlı örnekleme yöntemi ve uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu’da ve Ankara’da Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı ilkokullarda görev yapan lisansüstü eğitim sürecindeki on üç
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerden yedisi erkek, altısı kadın olup
beşi Gazi Üniversitesi’nde, sekizi Kastamonu Üniversitesi’nde lisansüstü eğitim
yapmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada desen olarak
olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırmada veriler
yarı-yapılandırılmış görüşme formu
ile toplanmıştır. Veri analizinde ise içerik analizinden
faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda lisansüstü eğitim sürecindeki sınıf
öğretmenlerini, okul yöneticilerinin ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)’nın yeteri
kadar desteklemedikleri bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca MEB’in lisansüstü eğitim
sürecindeki sınıf öğretmenleriyle ilgili yasal düzenlemeleri de yeterli
bulunmamaktadır. Araştırmada, elde edilen sonuçlar doğrultusunda sınıf
öğretmenlerinin lisansüstü eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunların
giderilmesine yönelik öneriler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2020 |
Acceptance Date | February 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |