Bu çalışma, Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının kent, kimlik ve medeniyete ilişkin görüşlerini ve İstanbul kent kimliği algılarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı bölümlerde ve kademelerde eğitimlerine devam eden öğretmen adayları oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen ve Google Formlar aracılığıyla öğretmen adaylarına ulaştırılan elektronik görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojiye uygun olarak analiz edilmiş ve içerik analizi ile sınıflandırılarak yorumlanmıştır. Öğretmen adaylarının İstanbul'dan önce yaşadıkları yerleşimlerin ardından İstanbul'daki kent kimliği algılarının detayları, geçmişi ve İstanbul'un öğretmen kimliğine katkıları ele alınmıştır. İstanbul'da yaşamadan önceki ve sonraki algılar karşılaştırılmış ve değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre İstanbul; katılımcılara etnik çeşitliliğe aşina olma, özgüven kazanma, millî değerleri sergileme, hoşgörülü olma, şehrin sunduğu fırsatların farkında olma ve farklı kültürlerden insanlarla tanışırken empati kurma gibi nitelikler kazandırmıştır. özellikler. Katılımcılar, İstanbul'a ilişkin metaforik algılarını farklı imgelerle beş farklı temada (deniz, tarih-kültür-medeniyet, metropol yaşamı, duygu ve diğerleri) ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının İstanbul'da yaşayarak ve şehir hayatını deneyimleyerek daha geniş, kapsamlı ve özgün bir kimlik kazandıkları belirlenmiştir. Bu kazanımların gelecekte öğretmen adaylarının yetiştirecekleri öğrencilere kültürel ve nitelikli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
This study aims to reveal the views of pre-service teachers studying at Yıldız Technical University Education Faculty about the city, identity and civilization and their perceptions of Istanbul urban identity. The study group of the research consists of teacher candidates who continue their education in different departments and levels at Yıldız Technical University Faculty of Education. An electronic interview form developed by the researchers and delivered to teacher candidates via Google Forms was used to collect the data. The data obtained were analyzed in accordance with phenomenology, one of the qualitative research methods, and interpreted by classifying with content analysis. The details of the pre-service teachers' perceptions of urban identity in Istanbul, after the settlements they lived in before Istanbul, and their contributions to Istanbul's teacher identity are discussed. Perceptions before and after living in Istanbul were compared and evaluated. According to the research findings, Istanbul; The participants gained qualifications such as being familiar with ethnic diversity, gaining self-confidence, exhibiting national values, being tolerant, being aware of the opportunities offered by the city, and empathizing when meeting people from different cultures. features. Participants expressed their metaphorical perceptions of Istanbul in five different themes (sea, history-culture-civilization, metropolitan life, emotion and others) with different images. It was determined that pre-service teachers gained a wider, comprehensive and unique identity by living in Istanbul and experiencing the city life. It is thought that these gains will provide cultural and qualified contributions to the students that prospective teachers will train in the future.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2022 |
Acceptance Date | October 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |