Ön düzenleyiciler öğrenilecek konudan
önce sunulan ve öğrenenin yeni bilgiyi yorumlama ve organize etmesine yardım
eden araçlardır. Ön düzenleyiciler karşılaştırmalı
ve sergileyici olmak üzere hazırlanış
amaçlarına göre ikiye ayrılırlar. Aynı zamanda sözel, resimsel ve işitsel olmak
üzere farlı şekillerde hazırlanabilirler. Bu çalışmada ilk olarak, kimyasal
değişim ünitesinin öğretiminde kullanılmak üzere kavram haritası şeklinde bir
görsel karşılaştırmalı ön düzenleyici
hazırlanmıştır. Daha sonra hazırlanan bu ön düzenleyicinin bir 9. Sınıf da
uygulaması yapılmıştır. Çalışmanın örneklemi Balıkesir ilindeki bir devlet
okuluna devam eden 16’sı kız, 10’u erkek, toplam 26 öğrenciden oluşmaktadır.
Uygulama sonrası, kullanılan kavram haritası ile öğrenci görüşleri alınmıştır.
Çalışmada sonunda öğrencilerin büyük bir kısmının kavram haritasının
karşılaştırmalı ön düzenleyici olarak kullanımına yönelik olumlu görüşlere
sahip olduğu belirlenmiştir. Kimya derslerinde ön düzenleyicilerin kullanılması
ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.
An advance organizer is
a teaching and learning tool that is presented prior to the subject to be
learned, and that helps learners to organize and interpret new incoming
information. The advance organizers are divided into two according to their
purpose of preparation, comparative and
expository. At the same time, they
can be prepared in different forms such as verbal, pictorial and auditory. In
this study, a concept map used as a comparative
advance organizer concerning chemical change unit was prepared firstly. Then
this advance organizer has been implemented in a 9th class. The sample of the
study consisted of 26 students, 16 girls, and 10 boys, who attend school a
state school in Balıkesir. After the application, the opinions of the students
concerning the concept map were taken. It was concluded that the students had
positive views about concept map that was used as a comparative advance
organizer. At the end of the study, some recommendations for incorporating
advance organizers in chemistry classes were presented.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2017 |
Submission Date | April 14, 2017 |
Acceptance Date | June 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |
This journal is licensed with Creative Commons Atıf 4.0 International License.