John Dewey’in Demokratik Yaşam Felsefesinin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarına Yansıması: Türkiye ve Yeni Zelanda Örneği
Year 2019,
Volume: 4 Issue: 1, 27 - 42, 31.03.2019
Zeliha Kıvanç
,
Abdullah Aydın
References
- Bakır K. (2007). John Dewey ve Demokratik Eğitim. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilim Dalı, Erzurum
- Bal H. (1991). J. Dewey’in Eğitim Felsefesi, İstanbul: Aydınlar Yayınları
- Baumberger-Henry. M. (2005). Cooperative learning and case study: does the combination improve students’ perception of problem-solving and decision making skills? Nurse Education Today, 25, 238–246.
- Bilasa P. &Taşpınar M. (2017) . Hayat Boyu Öğrenme Kapsamında Anahtar Yeterliliklerin Belirlenmesi: Türkiye İçin Durum Analizi 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresinde Sözlü Bildiri Olarak Sunulmuştur. 31 Mayıs-3 Haziran 2016. Milli Eğitim Sayı 215 Yaz/2017 (s.129-144)
- Çiftci T. (2018). Coğrafyada Değerler Eğitimi. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi
- Descartes R. (1647). Felsefenin Temel İlkeleri. Mesut Akın (Çev.) (10. Baskı). İstanbul: Say Yayınları
- Dewey J. (1916). Demokrasi ve Eğitim M.S. Otaran ( Çev.) İstanbul: Başarı Yayımcılık
- Dewey J. (1965).Okul Yönetiminde Demokrasi F. Oğuzkan (Çev.), Ankara: Ülkü yayınları
- Dewey, J (1899). Okul ve Toplum H. A. Başman (Çev.), Ankara: Pegem Akademi
- Dewey, J. (1938). Deneyim ve Eğitim, S. Akıllı (Çev.) 1. Basım, Ankara: ODTÜ Yayıncılık
- Dewey, J. (1939). Özgürlük ve Kültür, V. Günyol (Çev.) 3. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi
- Dündar R. & Ekici Ö. (2019). Ortaokullarda Demokrasi Eğitimi İçeriğine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim FakültesiDergisi, 2019; (s.70-82) doi: http://dx.doi.org/ 10.14582/duzgef.1914
- Eğitim Vizyonu (2023). Milli Eğitim Bakanlığı resmi web sitesinden 03.02.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Erdoğan M. (2001). Demokratik Toplumda İfade Özgürlüğü: Özgürlükçü Bir Perspektif. Liberal Düşünce Dergisi, www.ozgurtoplumundegerleri.com adresinden 22.01.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Ertürk S. (1981). Diktacı Tutum ve Demokrasi (3. Baskı). Ankara: Saydam Yayınları
- Ertürk S. (1982). Eğitimde program geliştirme (4. Baskı). Ankara: Meteksan Yayınları.
- Fosnot C.T. (2007). Oluşturmacılık: Teori, Perspektifler ve Uygulama. S.Durmuş (Çev.) 2.Basım. Ankara: Nobel Yayın.
- Gutek, G. L. (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, N. Kale (Çev.), 3. Basım, Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Gündüz M. (2018). Öğrencilerin Hayat Bilgisi Dersinde Yaptıkları Projelerin Sorumluluk Duygusuna Katkısı Hakkındaki Görüşlerin Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 (68). S.1374-1385.
- Hazne, M. ve Berger, R. (2007). Cooperative learning, motivational effects, and student characteristics: An experimental study comparing cooperative learning and direct instruction in 12th grade physics classes. Learning and Instruction, 17(1),29-41.
- Hotaman D. (2010). Demokratik Eğitim: Demokratik Bir Eğitim Programı. Kuramsal Eğitim Bilim, 3 (1), s.29-42.
- James W. (1907). Pragmatism a New Name for Some Old Ways of Thinking. T. Karakaş (Çev.)1.Basım, İstanbul: İletişim Yayınları.
- Shook J.R. (1970). Peirce, James, Dewey, Amerikan Pragmatizminin Öncüleri, C. Türer (Çev.) 1. Basım, İstanbul: Üniversite Kitabevi.
- Kan A.Ü. (2018). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. Mehmet Nuri Gömleksiz (Ed.), Eğitime İlişkin Temel Kavramlar (s. 19-40). Ankara: Asos Yayınları.
- Karagöz S. ve Dilekli Y. (2018). Gençlere Göre 21. Yüzyıl Becerilerinin Kazandırılmasında Görev ve Sorumluluk Bilincinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi(Aile, Çevre, Okul, Bireysel Özellikler, Medya). 3.Uluslararası Gençli Araştırma Kongresi s.18-25.
- Karasar N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (15.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Kartal A., Öksüz Y., Öztürk M.B. & Demir E.G. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokrasi Algısı: Polonya-Türkiye Karşılaştırması. İlköğretim Online, 2018; 17(2): (s.562-579). doi: 10.17051/İlkonline.2018.418903.
- Kesici A. Pesen A. & Oral B. (2017). Öğretmenlerin Sınıf İçi Demokratik Davranışlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 16 (60), s.34-45.
- Keskin M. & Şahin M. (2018). Eğitimde İlerlemecilik. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 7 (3), s.50-74.
- Kocabaş A. (2008). Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temelleri, Dewey, Mustafa Necati, ve İsmail Hakkı Tonguç. Toplum Ve Demokrasi, Değerlendirme, Tartışma ve Cevap Yazıları, 2 (3), s.203-21.
- Kop Y. (2004). Progressivizm ve Progressivizme Eleştirel Bir Yaklaşım. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi yıl:2004 Sayı:l0 s.270-288.
- Miles M.B., Huberman, A.M., & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis: A Methods Sourcebook (Edit. 3). London: Sage Publications.
- Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). İlköğretim (3. 4. 5. 6. 7. ve 8. Sınıflar ) Fen Bilimleri Dersi, Öğretim Programları. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325 adresinden 01.02.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Okutan M. (2010). Türk Eğitim Sistemi’nde demokrasi eğitimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 7 (1), s.938-946.
- Özdemir M. Ç. (2007). Toplumsal değişme karşısında aile ve okul. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), s.185-198.
- Özdemir S. (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Servet Özdemir (Ed.). Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Eğilimleri ve Sorunları (s.7-52) Ankara: Pegem.
- Özsoy S. (2009). Turkish Modernization,” Democracy, and Education: An Analysis from Dewey’s Perspective. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 9 (4) s.1925-1931.
- Öztürk M. (2008). John Dewey’in Eğitim Felsefesi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilim Dalı, İstanbul.
- Peirce C.S., James W., Dewey, J. (1901). Felsefi Metinler: Pragmatizm Gerçekliğin Pratik Karakteri, A. Doğan (Çev.) 1. Basım, İstanbul: Üniversite Kitabevi.
- Roth K. (2001) Democracy, Education and Citizenship: Towards a Theory on the Education of Deliberative Democratic Citizens. Stockholm University. Doctoral Thesis, Monograph (Other academic). Tezin bir kısmına diva-portal.org adresinden 16.02.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Saracaloğlu A.S, Evin İ & Varol S.R (2004). İzmir İlinde Çeşitli Kurumlarda Görev Yapan Öğretmenler İle Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 4 (2), s.335-364.
- Shachar, H. ve Fischer, S. (2004). Cooperative learning and the achievement of motivation and perceptions of students in 11th grade chemistry classes. Learning and Instruction, 14(1), 69–87.
- SPI (2018). https://www.socialprogress.org/?tab=3&compare=TUR&compare=NZL&prop=SPI adresinden 28.02.2019 tarihide erişilmiştir.
- Şenel D. ve Kocaalan M.L. (2018). Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Öğretmenliğinde Eğitim Gören Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Pamukkale Üniversitesinde Bir Uygulama The Journal of Academic Social Science 6 (81), s. 399-415.
- Tezcan M. (1985). Eğitim Sosyolojisi. (4.Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
- Tezci E. ve Gürol A. (2003). Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık. The Turkish Online Journal of Educational Technology 2(1).s. 50-55.
- Theodora, D-P. (2001). The effectiveness of jigsaw cooperative learning on students’ achievement and attitudes toward science. Science Education International,12(4), 6-11.
- Topcubaşı T. & Polat S. (2017). Farklılıklara Saygı Eğitim Programının Öğrencilerin Farklılıklara Saygı Düzeyine Etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2018, 8(2), (s.387-417) doi:10.23863/kalem.2019.109.
- Torres C.A. (1998). Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World. The University of Chicago Press Journals 42(4) s.421.
- Tuncel G. (2004). Öğretmenlerin Kendi Eğitim Felsefelerini İnşa Etmeleri Üzerine. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl:2004 Sayı:10 s.223-242.
- Türkoğlu, A. (1984). Türkiye ve Fransa’da Lise Programlarının Karşılaştırmalı olarak İncelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
- Ulusoy K. & Dilmaç B. (2018). Değerler Eğitimi. (5.Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
- URL-1: https://www.uludagtezmerkezi.com/verilerin-toplanmasi/ 14.02.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Walker, D. (1990). Fundamentals of Curriculum, USA, Harcourt Brace Jovanovich.
- Yeşil R. (2004). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitiminde Yöntem. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), s.35-4.
- Yıldırım A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
- Yıldırım A.(2015). Yeni Türkçe Sözlük (14. Basım). İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayıncılık.
- YKI (2017). New Zealand Education System Overview Ministry of Education https://www.education.govt.nz/assets/Uploads/NZ-Education-System-Overview-publication-web-format.pdf adresinden 02.02.2019 tarihinde erişildi.
- Yücesan B. (2017). Giovanni Papini'nin Bitik Adam Adlı Yapıtında Pragmatizme Bakış. Dtcf Dergisi 57(1), s.102-115 doi: 10.1501/Dtcfder_0000001505.
Year 2019,
Volume: 4 Issue: 1, 27 - 42, 31.03.2019
Zeliha Kıvanç
,
Abdullah Aydın
References
- Bakır K. (2007). John Dewey ve Demokratik Eğitim. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilim Dalı, Erzurum
- Bal H. (1991). J. Dewey’in Eğitim Felsefesi, İstanbul: Aydınlar Yayınları
- Baumberger-Henry. M. (2005). Cooperative learning and case study: does the combination improve students’ perception of problem-solving and decision making skills? Nurse Education Today, 25, 238–246.
- Bilasa P. &Taşpınar M. (2017) . Hayat Boyu Öğrenme Kapsamında Anahtar Yeterliliklerin Belirlenmesi: Türkiye İçin Durum Analizi 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresinde Sözlü Bildiri Olarak Sunulmuştur. 31 Mayıs-3 Haziran 2016. Milli Eğitim Sayı 215 Yaz/2017 (s.129-144)
- Çiftci T. (2018). Coğrafyada Değerler Eğitimi. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi
- Descartes R. (1647). Felsefenin Temel İlkeleri. Mesut Akın (Çev.) (10. Baskı). İstanbul: Say Yayınları
- Dewey J. (1916). Demokrasi ve Eğitim M.S. Otaran ( Çev.) İstanbul: Başarı Yayımcılık
- Dewey J. (1965).Okul Yönetiminde Demokrasi F. Oğuzkan (Çev.), Ankara: Ülkü yayınları
- Dewey, J (1899). Okul ve Toplum H. A. Başman (Çev.), Ankara: Pegem Akademi
- Dewey, J. (1938). Deneyim ve Eğitim, S. Akıllı (Çev.) 1. Basım, Ankara: ODTÜ Yayıncılık
- Dewey, J. (1939). Özgürlük ve Kültür, V. Günyol (Çev.) 3. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi
- Dündar R. & Ekici Ö. (2019). Ortaokullarda Demokrasi Eğitimi İçeriğine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim FakültesiDergisi, 2019; (s.70-82) doi: http://dx.doi.org/ 10.14582/duzgef.1914
- Eğitim Vizyonu (2023). Milli Eğitim Bakanlığı resmi web sitesinden 03.02.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Erdoğan M. (2001). Demokratik Toplumda İfade Özgürlüğü: Özgürlükçü Bir Perspektif. Liberal Düşünce Dergisi, www.ozgurtoplumundegerleri.com adresinden 22.01.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Ertürk S. (1981). Diktacı Tutum ve Demokrasi (3. Baskı). Ankara: Saydam Yayınları
- Ertürk S. (1982). Eğitimde program geliştirme (4. Baskı). Ankara: Meteksan Yayınları.
- Fosnot C.T. (2007). Oluşturmacılık: Teori, Perspektifler ve Uygulama. S.Durmuş (Çev.) 2.Basım. Ankara: Nobel Yayın.
- Gutek, G. L. (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, N. Kale (Çev.), 3. Basım, Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Gündüz M. (2018). Öğrencilerin Hayat Bilgisi Dersinde Yaptıkları Projelerin Sorumluluk Duygusuna Katkısı Hakkındaki Görüşlerin Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 (68). S.1374-1385.
- Hazne, M. ve Berger, R. (2007). Cooperative learning, motivational effects, and student characteristics: An experimental study comparing cooperative learning and direct instruction in 12th grade physics classes. Learning and Instruction, 17(1),29-41.
- Hotaman D. (2010). Demokratik Eğitim: Demokratik Bir Eğitim Programı. Kuramsal Eğitim Bilim, 3 (1), s.29-42.
- James W. (1907). Pragmatism a New Name for Some Old Ways of Thinking. T. Karakaş (Çev.)1.Basım, İstanbul: İletişim Yayınları.
- Shook J.R. (1970). Peirce, James, Dewey, Amerikan Pragmatizminin Öncüleri, C. Türer (Çev.) 1. Basım, İstanbul: Üniversite Kitabevi.
- Kan A.Ü. (2018). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. Mehmet Nuri Gömleksiz (Ed.), Eğitime İlişkin Temel Kavramlar (s. 19-40). Ankara: Asos Yayınları.
- Karagöz S. ve Dilekli Y. (2018). Gençlere Göre 21. Yüzyıl Becerilerinin Kazandırılmasında Görev ve Sorumluluk Bilincinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi(Aile, Çevre, Okul, Bireysel Özellikler, Medya). 3.Uluslararası Gençli Araştırma Kongresi s.18-25.
- Karasar N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (15.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Kartal A., Öksüz Y., Öztürk M.B. & Demir E.G. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokrasi Algısı: Polonya-Türkiye Karşılaştırması. İlköğretim Online, 2018; 17(2): (s.562-579). doi: 10.17051/İlkonline.2018.418903.
- Kesici A. Pesen A. & Oral B. (2017). Öğretmenlerin Sınıf İçi Demokratik Davranışlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 16 (60), s.34-45.
- Keskin M. & Şahin M. (2018). Eğitimde İlerlemecilik. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 7 (3), s.50-74.
- Kocabaş A. (2008). Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temelleri, Dewey, Mustafa Necati, ve İsmail Hakkı Tonguç. Toplum Ve Demokrasi, Değerlendirme, Tartışma ve Cevap Yazıları, 2 (3), s.203-21.
- Kop Y. (2004). Progressivizm ve Progressivizme Eleştirel Bir Yaklaşım. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi yıl:2004 Sayı:l0 s.270-288.
- Miles M.B., Huberman, A.M., & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis: A Methods Sourcebook (Edit. 3). London: Sage Publications.
- Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). İlköğretim (3. 4. 5. 6. 7. ve 8. Sınıflar ) Fen Bilimleri Dersi, Öğretim Programları. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325 adresinden 01.02.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Okutan M. (2010). Türk Eğitim Sistemi’nde demokrasi eğitimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 7 (1), s.938-946.
- Özdemir M. Ç. (2007). Toplumsal değişme karşısında aile ve okul. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), s.185-198.
- Özdemir S. (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Servet Özdemir (Ed.). Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Eğilimleri ve Sorunları (s.7-52) Ankara: Pegem.
- Özsoy S. (2009). Turkish Modernization,” Democracy, and Education: An Analysis from Dewey’s Perspective. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 9 (4) s.1925-1931.
- Öztürk M. (2008). John Dewey’in Eğitim Felsefesi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilim Dalı, İstanbul.
- Peirce C.S., James W., Dewey, J. (1901). Felsefi Metinler: Pragmatizm Gerçekliğin Pratik Karakteri, A. Doğan (Çev.) 1. Basım, İstanbul: Üniversite Kitabevi.
- Roth K. (2001) Democracy, Education and Citizenship: Towards a Theory on the Education of Deliberative Democratic Citizens. Stockholm University. Doctoral Thesis, Monograph (Other academic). Tezin bir kısmına diva-portal.org adresinden 16.02.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Saracaloğlu A.S, Evin İ & Varol S.R (2004). İzmir İlinde Çeşitli Kurumlarda Görev Yapan Öğretmenler İle Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 4 (2), s.335-364.
- Shachar, H. ve Fischer, S. (2004). Cooperative learning and the achievement of motivation and perceptions of students in 11th grade chemistry classes. Learning and Instruction, 14(1), 69–87.
- SPI (2018). https://www.socialprogress.org/?tab=3&compare=TUR&compare=NZL&prop=SPI adresinden 28.02.2019 tarihide erişilmiştir.
- Şenel D. ve Kocaalan M.L. (2018). Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Öğretmenliğinde Eğitim Gören Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Pamukkale Üniversitesinde Bir Uygulama The Journal of Academic Social Science 6 (81), s. 399-415.
- Tezcan M. (1985). Eğitim Sosyolojisi. (4.Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
- Tezci E. ve Gürol A. (2003). Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık. The Turkish Online Journal of Educational Technology 2(1).s. 50-55.
- Theodora, D-P. (2001). The effectiveness of jigsaw cooperative learning on students’ achievement and attitudes toward science. Science Education International,12(4), 6-11.
- Topcubaşı T. & Polat S. (2017). Farklılıklara Saygı Eğitim Programının Öğrencilerin Farklılıklara Saygı Düzeyine Etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2018, 8(2), (s.387-417) doi:10.23863/kalem.2019.109.
- Torres C.A. (1998). Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World. The University of Chicago Press Journals 42(4) s.421.
- Tuncel G. (2004). Öğretmenlerin Kendi Eğitim Felsefelerini İnşa Etmeleri Üzerine. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl:2004 Sayı:10 s.223-242.
- Türkoğlu, A. (1984). Türkiye ve Fransa’da Lise Programlarının Karşılaştırmalı olarak İncelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
- Ulusoy K. & Dilmaç B. (2018). Değerler Eğitimi. (5.Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
- URL-1: https://www.uludagtezmerkezi.com/verilerin-toplanmasi/ 14.02.2019 tarihinde erişilmiştir.
- Walker, D. (1990). Fundamentals of Curriculum, USA, Harcourt Brace Jovanovich.
- Yeşil R. (2004). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitiminde Yöntem. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), s.35-4.
- Yıldırım A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
- Yıldırım A.(2015). Yeni Türkçe Sözlük (14. Basım). İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayıncılık.
- YKI (2017). New Zealand Education System Overview Ministry of Education https://www.education.govt.nz/assets/Uploads/NZ-Education-System-Overview-publication-web-format.pdf adresinden 02.02.2019 tarihinde erişildi.
- Yücesan B. (2017). Giovanni Papini'nin Bitik Adam Adlı Yapıtında Pragmatizme Bakış. Dtcf Dergisi 57(1), s.102-115 doi: 10.1501/Dtcfder_0000001505.