Günümüzde teknoloji, yaşamımızın her köşesine nüfuz ettiği gibi eğitim alanını da önemli derecede etkilemiştir. Ülkemizde, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hayata geçirilen Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi, teknolojinin eğitimdeki yerini ifade eden oldukça önemli girişimlerden biridir. FATİH projesiyle sınıflar akıllı tahtalarla zenginleştirilerek daha etkileşimli bir öğrenme ortamı yaratılmıştır. Ayrıca, eğitimciler ve öğrenciler için kapsamlı bir dijital kaynak koleksiyonu sağlamak amacıyla Eğitim Bilgi Ağı (EBA) oluşturulmuştur. EBA, öğretmenlerin derslerini geliştirmelerine ve öğrencilerle daha iyi etkileşim kurmalarına olanak tanıyan çok sayıda öğretici video ve etkileşimli materyal sunmaktadır. Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan EBA tarafından sağlanan ortaokul fen bilimleri ders videoları ve etkileşimli içeriklerin değerlendirilmesine odaklanmaktadır. Bu noktada, süre, görüntülenme sayısı, videoların sınıf dağılımı ve eğitim hedefleriyle uyumu gibi temel değişkenler analiz edilmiştir. Çalışmada uzman fen bilimleri eğitimcisi tarafından beşinci sınıftan sekizinci sınıfa kadar toplam 924 ders videosu ve 282 etkileşimli materyal dikkatlice ve her parça iki kez izlenerek inceleme yapılmıştır. Elde edilen veriler döküman analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Today, technology has permeated every corner of our lives and has significantly affected the field of education. In our country, the Movement for Increasing Opportunities and Improving Technology (FATIH) project implemented by the Ministry of National Education (MoNE) is one of the most important initiatives expressing the place of technology in education. With the FATIH project, classrooms have been enriched with smart boards, creating a more interactive learning environment. In addition, the Education Information Network (EIN) was created to provide a comprehensive collection of digital resources for educators and students. EBA offers a wealth of instructional videos and interactive materials that allow teachers to improve their lessons and better interact with students. This study focuses on the evaluation of middle school science course videos and interactive content provided by EBA created by the Ministry of National Education. At this point, key variables such as duration, number of views, class distribution of the videos, and alignment with educational objectives were analyzed. In the study, a total of 924 lesson videos and 282 interactive materials from fifth to eighth grades were carefully reviewed by an expert science educator by watching each piece twice. The data obtained were analyzed using document analysis technique.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Chemistry Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 2, 2024 |
Submission Date | September 25, 2024 |
Acceptance Date | September 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |
Bu eser CC-BY ile lisanslanmıştır.
This journal is licensed with Creative Commons Atıf 4.0 International License.