Araştırmanın amacı, kuyumculuk sanatında mum kalıba alma ve döküm tekniğini uygulayan atölyelerde çalışan ustaların tasarım, üretim ve pazarlama durumları hakkında görüşlerinin anket yolu ile değerlendirilmesidir.
Araştırmanın örneklemini, İstanbul ve Ankara’dan rastgele seçilen 30 kuyumcu atölyesi ve çalışanları oluşturmaktadır. Bu çalışanlara araştırmacı tarafından hazırlanan anket formları uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerden frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır.
Araştırma sonucunda; İstanbul ve Ankara’da bulunan döküm atölyelerinde döküm makinelerinin gelişmiş olduğu, atölye araç ve gereçlerinin yeterli sayıda bulunduğu görülmüştür. Gelişen teknolojinin de katkılarıyla tasarım ve döküm tekniğinin de hayli ilerlediği görülmüştür. Altın ve gümüş dökümcülüğünün eskiye oranla şimdi daha iyi olduğu saptanmıştır. Ayrıca incelenen atölyelerde kişilerle görüşme sonucunda pazarlamada işçilik kalitesi ve fiyatın önemli birer unsur olduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 9 |