Stratejik planlamayla şirketlerin uzun vadedeki amaç ve hedeflerine ulaşmak için temel değerleri belirlenmekte ve şirketlerin
neyi nasıl yapacaklarına dair çabaları açıklanmaktadır. Şirketleri geleceğe taşıyan stratejilerin belirlenmesinde değerler
önemli noktadadır. Şirketin belirlediği değerler müşteriler, çalışanlar ve diğer paydaşlar açısından tercih edilebilirliklerine
yön vermektedir. Temel değerlerler şirketlerin aldıkları kararlara, yapılan seçimlere ve stratejilere rehberlik etmekte kimlik,
yönetim felsefesi ve çalışan motivasyonuna katkı sağlamaktadır. Nitel olarak tasarlanan çalışmada 2023 yılı Brand Finance
Turkey-100’de marka değerleri açıklanan şirketlerden ilk 15 tanesinin stratejik planlamaları kapsamında yer alan değerlerinin
anlaşılması amacıyla değerleri çözümlenmiştir. Şirketlerin değerleri tematik olarak kategorileştirilmiştir. Şirketlerin
değerleriyle ilgili yaptıkları bildirimlerinde en fazla değindikleri temaların “müşteri odaklılık”, “yenilikçilik” “takım
çalışması” olduğu görülmektedir. Her bir şirketin bir kez yer verdiği değerler arasında da “paylaşımcılık”, “erdemli olma”
ve “dayanışma” gibi temalar bulunmaktadır. Bu çalışma ile marka değeri yüksek olan şirketlerin hangi değerleri göz önüne
aldıklarının belirlenmesi ve sıklıklarının anlaşılması açısından alanla ilgilenen araştırmacılara, stratejistlere, çalışan ve
yöneticilere katkı sağlayacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance and Investment (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 2 |