Şirketlere ilişkin bilgi talep edenler ve karar alıcılar, yaklaşık son yirmi yıldır, işletmelerin hazırladığı finansal tablolarda sunulan finansal bilgilerin yanı sıra finansal olmayan bilgilere de ihtiyaç duyduklarını belirtmeye başlamışlardır. Bu nedenle şirketlere ait tablolar ve raporlar işletme içindeki ve dışındaki bilgi kullanıcılarına finansal durum, yatırım, sürdürülebilirlik gibi birçok konuda bilgi sağlamaya başlamıştır. Başta sadece finansal bilgileri içeren bu raporlar işletmelerin, işlemlerin ve bu bilgileri kullanan tarafların artmasıyla ve bilgi taleplerinin değişmesi ile giderek farklılaşmış ve çeşitlilik göstermeye başlamıştır. 2000’li yıllardan itibaren de bu çeşitliliğin şimdilik son halkalarından biri olan entegre raporlama ortaya çıkmış ve kullanımı giderek artmıştır. İşletmenin mevcut ve gelecekteki finansal ve finansal olmayan görünümüne odaklanan entegre raporlamanın dünyada giderek yaygınlaşması artık daha fazla önem verildiğini göstermektedir. Yapılan bu çalışmada amaç; Türkiye’de de 2015 yılından itibaren çeşitli şirketler tarafından hazırlanan entegre raporların, raporlamayı yapan şirketlerin finansal performansına (hisse başına kazanç, piyasa değeri, fiyat/kazanç, aktif karlılık ve öz sermaye karlılığı) etkisinin olup olmadığının analiz edilmesidir. Şirketlerin finansal performans göstergelerinde, rapor öncesi ve sonrasında dönemlerde oluşan farklılıklar analiz edilerek entegre raporlama etkisinin varlığı araştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; entegre raporlama yapan şirketlerin, raporlama öncesi dönemlerdeki finansal performansı ile raporlama sonrası dönemlerdeki finansal performansı arasındaki farklılık istatistiksel olarak anlamlı çıkmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2021 |
Submission Date | April 2, 2021 |
Acceptance Date | April 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |