Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Primary School Teachers' Opinions About Distance Education Process During The Period Of Covid-19 Pandemia

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 152 - 178, 31.12.2021

Öz

The aim of this research is carrying out to reveal the perceptions and experiences of primary school teachers regarding the distance education activities and to determine their opinions and suggestions about the process carried out by the Ministry of Education due to the Covid-19 pandemia. The participants of the study are 126 primary school teachers, 59 female, and 67 male working in primary schools affiliated to the Ministry of National Education in the central district of Osmaniye in the spring semester of the 2019-2020 Academic Year. The data were collected through the "Opinions and Suggestions Form About Distance Education Process " prepared by the researchers. The obtained data were analyzed using the "descriptive analysis" technique. As a result of study, the encountered problems were collected under three main themes as the teachers’ problems, the students’ problems and parents’ problems; the contribution of process to them under one main theme and their suggestions regarding the process under a different theme. Teachers have suggested enriching the EBA course contents, technical support, not only the lessons for the curriculum but also organizing social, cultural and artistic activities, making class attendance obligatory, organizing training for parents and in-service training activities for the teachers.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Akyüz, Y. (2014). Türk eğitim tarihi m.ö. 1000 - m.s. 2014, içinde (s:2). Ankara: Pegem Akademi.
  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altıparmak, M., Kurt, İ.D. ve Kapıdere, M. (2011, Şubat). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, Malatya.
  • Aslantaş, T. (2014). Uzaktan eğitim, uzaktan eğitim teknolojileri ve Türkiye’de bir uygulama [PDF belgesi]. http://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim-Uzaktan-E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%B Crkiyede-bir-Uygulama.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 16 Mayıs 2020.
  • Attah-Mensah, G., Acheampong, A. O. ve Nti- Adarkwah, S. (2016). Empirical analysis of the effectiveness of teacher distance education (tde) in Ghana: the perception of student teachers, tutors and coordinators of the university of education, Winneba (UEW). Journal of Education and Practice, 7(32), 11-25.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2)14-22.
  • Boz, A. (2019). Öğretmen adaylarının teknoloji kabullenme ve kullanımı bağlamında uzaktan eğitim algılarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Can, E. (2005). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitim yönetimini değerlendirmeleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirçelik, D. A. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA hakkındaki görüşleri: Yozgat ili örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43653
  • Ekmekçi, E. (2015). Distance-education in foreign language teaching: Evaluations from the perspectives of freshman students. Procedia: Social and Behavioral Sciences, 176, 390–397.
  • Ergin, C. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime bakış açıları (Van il örneği).Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Ergün, M. (2015). Eğitim felsefesi (5.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitimde program geliştirme (5. Baskı). Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fedynich, L. V. (2014). Teaching beyond the classroom walls: the pros and cons of cyber learning. Journal of Instructional Pedagogies, 13.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O. ve Lencastre, J.A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(18).
  • Gök, B. (2011). Uzaktan eğitimde görev alan öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Ankara.
  • Gök, B. ve Kılıç Çakmak, E. (2020). Uzaktan eğitimde ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (5) , 1915-1931. https://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.3914
  • Gündüz, A.Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Hamutoğlu, N. B., Gültekin, G. S. ve Savaşçı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: açıköğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9 (1), 19–28.
  • Hilli, C. (2020). Distance teaching in small rural primary schools: a participatory action research project. Educational Action Research, 28(1),38-52.
  • Horzum, M. B. , Albayrak, E. ve Ayvaz, A. (2012). Sınıf öğretmenlerinin hizmetiçi eğitimde uzaktan eğitime yönelik inançları. Ege Eğitim Dergisi,13(1),56–72.
  • Hrastinski, S. (2008). Asynchronous and synchronous e-learning. Educause Quarterly, 4, 51-55.
  • İnsan Hakları Derneği (1999). İnsan hakları evrensel bildirgesi. http://www.unicankara.org.tr/doc_pdf/h_rigths_turkce.pdf (Erişim Tarihi: 17 Haziran 2020).
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4.baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kanuka, H. ve Conrad, D. (2003). The name of the game: Why "Distance Education" says it all. The Quarterly Review of Distance Education, 4 (4), 385-393.
  • Karaçorlu, A. T. (2018). Eba platformundaki kavram haritaları ve infografiklerin kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M., Esendemi̇r, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumeli’de Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19)220-241. https://dx.doi.org 10.29000/rumelide.752297
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasemsap, K. (2019). The role of distance education in global education. In Khosrow-Pour, D.B.A., M. (Ed.), Advanced Methodologies and Technologies in Modern Education Delivery, 865-877.
  • Kaya, M., Akyol, Ç. C., Özbek, R. ve Pepeler, E. (2017). Lisansüstü eğitim programlarında uzaktan eğitim uygulamasına yönelik eğitim bilimleri bölümü akademisyenlerinin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(64).
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kırık, A. M., (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Kocayiğit, A. ve Uşun, S. (2019). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları (Burdur İli Örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23)285-299.
  • Korkmaz, M., Kalkan, N., Doğan, A., Doğruluk, M. ve Aydın, C. Ç. (2018). Hacettepe Üniversitesi’nde uzaktan eğitim yöntemi ile okutulan Türk Dili derslerinin başarı oranlarının ön lisans ve lisans programlarında karşılaştırılması. 2. Uluslararası Mesleki Bilimler Sempozyumu, Antalya.
  • Kuloğlu, M. E. (2018). İngilizce öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kullanım durumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi,3, 262-288.
  • Kurt, S. (2019). Öğretmenlerin öğretim yönetim sistemi kullanım düzeylerini etkileyen faktörlerin tespiti: Erzurum ili EBA ders örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Louwrens, N. ve Hartnett, M. (2015). Student and teacher perceptions of online student engagement in an online middle school. Journal of Open, Flexible and Distance Learning, 19 (1),27-44.
  • Nadeem, M., Ali, A. ve Maqbool, S. (2013). Preparing future teachers through distance learning: an empirical study on students’ perception of teacher education program provided byAıou Pakistan. Turkish Online Journal of Distance Education, 14(4), 132-144.
  • Niwaz, A., Ahmed, Q.W. ve Kamran, S. (2019). An exploration of issues and challenges faced by students in distance learning environment. Global Social Sciences Review,4(4), 106 – 115.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi,2(5), 376-394.
  • Saklan, H. (2017). Bazı fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Seamster, C. L. (2018). Distance Education in the K-12 Setting: How Are Virtual School Teachers Evaluated?. In Bryan, V. C., Musgrove, A. T., ve Powers, J. R. (Ed.), Handbook of Research on Human Development in the Digital Age, 66-86.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2019). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Stanista (2019). Countries with the highest number of internet users as of December 2019. https://www.statista.com/statistics/262966/number-of-internet-users-in-selected-countries/ adresinden edinilmiştir (Erişim Tarihi: 19 Haziran 2020).
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (1973). Milli eğitim temel kanunu. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2020).
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Millî Eğitim Bakanlığı hayat boyu öğrenme kurumları yönetmeliği. http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_04/11093946_MEB_HBO _KURUMLARI_YYNETMELYYY.pdf. ( Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2020).
  • Toppin, I. ve Toppin, S. M. (2016). Virtual schools: the changing landscape of K-12 education in the U.S. Education and Information Technologies, 21(6), 1571–1581.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2019). İstatistiklerle aile 2019. http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenleri.do?id=33730 (Erişim Tarihi:26 Mayıs 2020).
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • We Are Social (2020). Dijital in 2020. https://wearesocial.com/digital-2020 adresinden edinilmiştir (Erişim Tarihi: 19 Haziran 2020).
  • Willis, B. (1992). Effective distance education: a primer for faculty and administrators. monograph series in distance education. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED352447.pdf adresinden edinilmiştir (Erişim tarihi: 25 Mayıs 2020).
  • Yaylacı, H.S. (2000). İnternette eğitim. Yayınlamamış Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Yenilmez, K., Balbağ, M. Z. ve Turgut, M. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2).
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),6(4), 237-250.
  • Yorgancı, K. F. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977.

Sınıf Öğretmenlerinin Pandemi Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 152 - 178, 31.12.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı, Covid-19 salgını nedeniyle Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından uygulanan uzaktan eğitim sürecinde, sınıf öğretmenlerinin sürece ilişkin görüş ve önerilerini belirlemektir. Katılımcılar 2019-2020 Yılı Bahar Döneminde Osmaniye ili Merkez ilçesinde devlet okullarında görev yapmakta olan 59 kadın, 67 erkek olmak üzere toplam 126 sınıf öğretmenidir. Tarama modellerinden tekil tarama modeline göre yürütülen çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Uzaktan Eğitime Yönelik Görüş ve Öneri Formu” ile çevrim içi toplanıp analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda yaşanan sorunlar öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin yaşadıkları sorunlar olmak üzere üç ana tema altında, sürecin kendilerine olan katkısı bir ana tema altında ve sürece yönelik önerileri ise ayrı bir tema altında toplanmıştır. Öğretmenler yaşadıkları sorunlara paralel olarak EBA içeriğinin geliştirilmesini, teknik destek sağlanmasını, ders içerikleri dışında sosyal, kültürel, sanatsal faaliyetlere de yer verilmesini, derslere katılımın zorunlu hale getirilmesini, velilere yönelik eğitim faaliyetleri ve öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim faaliyetleri gerçekleştirilmesini önermişlerdir.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Akyüz, Y. (2014). Türk eğitim tarihi m.ö. 1000 - m.s. 2014, içinde (s:2). Ankara: Pegem Akademi.
  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altıparmak, M., Kurt, İ.D. ve Kapıdere, M. (2011, Şubat). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, Malatya.
  • Aslantaş, T. (2014). Uzaktan eğitim, uzaktan eğitim teknolojileri ve Türkiye’de bir uygulama [PDF belgesi]. http://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim-Uzaktan-E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%B Crkiyede-bir-Uygulama.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 16 Mayıs 2020.
  • Attah-Mensah, G., Acheampong, A. O. ve Nti- Adarkwah, S. (2016). Empirical analysis of the effectiveness of teacher distance education (tde) in Ghana: the perception of student teachers, tutors and coordinators of the university of education, Winneba (UEW). Journal of Education and Practice, 7(32), 11-25.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2)14-22.
  • Boz, A. (2019). Öğretmen adaylarının teknoloji kabullenme ve kullanımı bağlamında uzaktan eğitim algılarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Can, E. (2005). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitim yönetimini değerlendirmeleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirçelik, D. A. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA hakkındaki görüşleri: Yozgat ili örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43653
  • Ekmekçi, E. (2015). Distance-education in foreign language teaching: Evaluations from the perspectives of freshman students. Procedia: Social and Behavioral Sciences, 176, 390–397.
  • Ergin, C. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime bakış açıları (Van il örneği).Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Ergün, M. (2015). Eğitim felsefesi (5.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitimde program geliştirme (5. Baskı). Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fedynich, L. V. (2014). Teaching beyond the classroom walls: the pros and cons of cyber learning. Journal of Instructional Pedagogies, 13.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O. ve Lencastre, J.A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(18).
  • Gök, B. (2011). Uzaktan eğitimde görev alan öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Ankara.
  • Gök, B. ve Kılıç Çakmak, E. (2020). Uzaktan eğitimde ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim algısı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (5) , 1915-1931. https://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.3914
  • Gündüz, A.Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Hamutoğlu, N. B., Gültekin, G. S. ve Savaşçı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: açıköğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9 (1), 19–28.
  • Hilli, C. (2020). Distance teaching in small rural primary schools: a participatory action research project. Educational Action Research, 28(1),38-52.
  • Horzum, M. B. , Albayrak, E. ve Ayvaz, A. (2012). Sınıf öğretmenlerinin hizmetiçi eğitimde uzaktan eğitime yönelik inançları. Ege Eğitim Dergisi,13(1),56–72.
  • Hrastinski, S. (2008). Asynchronous and synchronous e-learning. Educause Quarterly, 4, 51-55.
  • İnsan Hakları Derneği (1999). İnsan hakları evrensel bildirgesi. http://www.unicankara.org.tr/doc_pdf/h_rigths_turkce.pdf (Erişim Tarihi: 17 Haziran 2020).
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4.baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kanuka, H. ve Conrad, D. (2003). The name of the game: Why "Distance Education" says it all. The Quarterly Review of Distance Education, 4 (4), 385-393.
  • Karaçorlu, A. T. (2018). Eba platformundaki kavram haritaları ve infografiklerin kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M., Esendemi̇r, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumeli’de Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19)220-241. https://dx.doi.org 10.29000/rumelide.752297
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasemsap, K. (2019). The role of distance education in global education. In Khosrow-Pour, D.B.A., M. (Ed.), Advanced Methodologies and Technologies in Modern Education Delivery, 865-877.
  • Kaya, M., Akyol, Ç. C., Özbek, R. ve Pepeler, E. (2017). Lisansüstü eğitim programlarında uzaktan eğitim uygulamasına yönelik eğitim bilimleri bölümü akademisyenlerinin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(64).
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kırık, A. M., (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Kocayiğit, A. ve Uşun, S. (2019). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları (Burdur İli Örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23)285-299.
  • Korkmaz, M., Kalkan, N., Doğan, A., Doğruluk, M. ve Aydın, C. Ç. (2018). Hacettepe Üniversitesi’nde uzaktan eğitim yöntemi ile okutulan Türk Dili derslerinin başarı oranlarının ön lisans ve lisans programlarında karşılaştırılması. 2. Uluslararası Mesleki Bilimler Sempozyumu, Antalya.
  • Kuloğlu, M. E. (2018). İngilizce öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kullanım durumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi,3, 262-288.
  • Kurt, S. (2019). Öğretmenlerin öğretim yönetim sistemi kullanım düzeylerini etkileyen faktörlerin tespiti: Erzurum ili EBA ders örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Louwrens, N. ve Hartnett, M. (2015). Student and teacher perceptions of online student engagement in an online middle school. Journal of Open, Flexible and Distance Learning, 19 (1),27-44.
  • Nadeem, M., Ali, A. ve Maqbool, S. (2013). Preparing future teachers through distance learning: an empirical study on students’ perception of teacher education program provided byAıou Pakistan. Turkish Online Journal of Distance Education, 14(4), 132-144.
  • Niwaz, A., Ahmed, Q.W. ve Kamran, S. (2019). An exploration of issues and challenges faced by students in distance learning environment. Global Social Sciences Review,4(4), 106 – 115.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi,2(5), 376-394.
  • Saklan, H. (2017). Bazı fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Seamster, C. L. (2018). Distance Education in the K-12 Setting: How Are Virtual School Teachers Evaluated?. In Bryan, V. C., Musgrove, A. T., ve Powers, J. R. (Ed.), Handbook of Research on Human Development in the Digital Age, 66-86.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2019). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Stanista (2019). Countries with the highest number of internet users as of December 2019. https://www.statista.com/statistics/262966/number-of-internet-users-in-selected-countries/ adresinden edinilmiştir (Erişim Tarihi: 19 Haziran 2020).
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (1973). Milli eğitim temel kanunu. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2020).
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Millî Eğitim Bakanlığı hayat boyu öğrenme kurumları yönetmeliği. http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_04/11093946_MEB_HBO _KURUMLARI_YYNETMELYYY.pdf. ( Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2020).
  • Toppin, I. ve Toppin, S. M. (2016). Virtual schools: the changing landscape of K-12 education in the U.S. Education and Information Technologies, 21(6), 1571–1581.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2019). İstatistiklerle aile 2019. http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenleri.do?id=33730 (Erişim Tarihi:26 Mayıs 2020).
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • We Are Social (2020). Dijital in 2020. https://wearesocial.com/digital-2020 adresinden edinilmiştir (Erişim Tarihi: 19 Haziran 2020).
  • Willis, B. (1992). Effective distance education: a primer for faculty and administrators. monograph series in distance education. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED352447.pdf adresinden edinilmiştir (Erişim tarihi: 25 Mayıs 2020).
  • Yaylacı, H.S. (2000). İnternette eğitim. Yayınlamamış Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Yenilmez, K., Balbağ, M. Z. ve Turgut, M. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2).
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),6(4), 237-250.
  • Yorgancı, K. F. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Uştu 0000-0002-1811-8280

Esra Yüceer 0000-0001-8351-0046

Tezcan Canik

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uştu, H., Yüceer, E., & Canik, T. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Pandemi Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 6(2), 152-178.