Amaç: Bu çalışmada, Ebelik Bölümü öğrencilerinin empatik eğilim ve özgecilik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve empatik eğilim ile özgecilik düzeylerini etkileyebilecek çeşitli değişkenlerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı, korelasyonel türde olan araştırmanın örneklemini, Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümünde 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören 264 öğrenciden gönüllü olarak araştırmaya katılan 208 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”, “Özgecilik Ölçeği” ve “Empatik Eğilim Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veriler, SPSS paket programında ortalama, yüzdelik, Bağımsız Örneklem t-testi, One-Way ANOVA ve Pearson Korelasyon Analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Araştırma kapsamındaki öğrencilerinin yaş ortalamasının 19.97±1.90 olduğu, %36,1’inin birinci sınıf, %30,8’nin ikinci sınıf ve %33,2’sinin ise üçüncü sınıf olduğu belirlendi. Ebelik öğrencilerinin özgecilik ölçeği toplam puan ortalaması 68.40±15.84 ve empatik eğilim ölçek toplam puan ortalaması 53.28±16,03 olarak saptanmıştır. Ebelik öğrencilerinin özgecilik ile empatik eğilimleri arasında pozitif yönde zayıf ilişki olduğu saptanmıştır. Sınıf düzeyi, bölümü isteyerek tercih etme değişkenlerinin özgeci tutumu etkilerken, ailesinde sağlık çalışanı bulunma durumu, mesleği seçme nedeni ve sınıf düzeyi değişkenlerinin öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerini etkilediği belirlenmiştir.
Sonuç ve Öneriler: Araştırma, ebelik öğrencilerinin empatik eğilimleri ile özgecilik düzeyleri arasında pozitif yönde zayıf anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Ebelik öğrencilerinin empati ve özgecilik gibi profesyonel değer ve becerilerini geliştirmeye yönelik yapılabilecek faaliyetlerin ve derslerin etkinliğinin artırılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir.
Objective: The aim of this study is to identify the relation between empathic tendencies and altruism levels of students at the midwifery department; and to investigate the various variables that may affect empathic tendency and altruism levels.
Methods: The sample group of this descriptive study consisted of 208 midwifery students who voluntary to participate in the study among 264 students receiving education in the Department of Midwifery at the Faculty of Health Sciences in the school year of 2018-2019. The data were collected using the “Personal Information Form”, which was formed by the researchers, and the “Empathic Tendency Scale”. The data were evaluated with SPSS package program by means of mean, percentage, Independent Sample t-test, One-Way ANOVA and Pearson Correlation Analysis.
Results: The average age of the students was found to be 19.97±1.90. 36.1% of students were first, 30.8% of students were second and 33.2% of students were third grade. The average age of the students in the study was 19.97 ± 1.90, 36.1% was first class, 30.8% was second class and 33.2% was third class. The midwifery students’ average score on the Altruism Scale was 68.40±15.84, and their average score for Empathic Tendency Scale was 53.28±16,03. t. It was determined that a weak, positive relationship was shown between midwifery students’ altruism and empathic tendencies.
Conclusion: The research shows that there is a positive relationship between the midwifery students’ altruism and empathic tendencies. It is thought that it will be beneficial to increase the effectiveness of the activities and lessons that can be done in order to develop professional values and skills of midwifery students such as empathy and altruism.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | March 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).