Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin hemşirelikte araştırma ve gelişmelere yönelik farkındalık ve tutum düzeyleri ile etkileyen faktörlerin incelenmesi ve konu hakkında farkındalık yaratmaktır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini Akdeniz bölgesinde bir üniversitenin sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümünün ikinci ve dördüncü sınıfında okuyan 174 öğrenci oluşturmaktadır (%89.65). Tanımlayıcı tipteki bu çalışmanın örneklemini 156 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında; Tanıtıcı Bilgi Formu ve Hemşirelik Öğrencilerinin Hemşirelikte Araştırma ve Gelişmelere Farkındalığı ve Tutumu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde frekans dağılımı, ortalama, bağımsız grup t Test, Mann-Whitney U Test, Kruskal-Wallis Test kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.85 ± 12.09, %66.02’si kadın, %66.6’sı ikinci sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin %50.64’ ü bilimsel toplantılara katıldıklarını; %41. 66’sı hiç bilimsel dergi okumadıklarını belirtmiştir. Katılımcıların %60.89’unun araştırma dersi aldığı, % 59.61’ inin biyoistatistik dersi almadığı, %84.61’inin araştırma deneyiminin olmadığı bulunmuştur. Öğrencilerin araştırmaya yönelik tutum ve farkındalık puan ortalaması 122.03 ± 16.28’dır. Bu çalışmada, sadece yaş ile ölçek puan ortalaması arasında anlamlı fark saptanmıştır (p < 0.05).
Sonuç ve Öneriler: Bu çalışmada, öğrenci hemşirelerin genel olarak araştırma yapmaya yönelik farkındalık ve tutumlarının olumlu olduğu saptanmıştır. Öğrencilerden yaşı küçük olanların, ikinci sınıfta okuyanların, hemşire olarak çalışanların, kadınların, fen lisesi mezunlarının, bilimsel araştırma yapma deneyimi olmayanların, bilimsel dergi okuyanların araştırma yapmaya yönelik farkındalık ve tutum ölçek puan ortalaması daha yüksek bulunmuştur. Hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik tutumlarını ve farkındalıklarını arttırmaya yönelik eğitimlerin planlanması, mezuniyet sonrasında benzer çalışmaların yapılması önerilir.
yok
yok
Aim: The aim of this study is to determine the attitudes of nursing students towards research and developments in nursing and to raise awareness about the importance of the subject.
Methods: The universe of the study consisted of 174 second and fourth year students studying in the nursing department of a university’s health college located in the Mediterranean Region (89.65%). The sample of this descriptive study was composed of 156 students. Introductory Information Form and “Nursing Students’ Attitudes to and Awareness of Research and Development within Nursing Scale” were used to collect data. To evaluate the data percentage frequency distribution, mean, Independent Sample t Test, Mann-Whitney U Test and Kruskal-Wallis Test were used.
Results: The average age of the students was 20.85 ± 12.09. 66.02% were female and 66.6% were 2nd year students. 50.64% of the students stated that they attend scientific meetings; 41.66% had never read a scientific journal, 60.89% took a research course, 59.61% did not take a biostatistics course and 84.61% did not have any research experience. The students ' attitude and awareness point average was 122.03 ± 16.28. This study significant difference was found only between age and scale score average (p < 0.05).
Conclusion: Student nurses ' attitudes toward conducting research are positive. The average score of younger students, women, second year students, graduates of science high school, working as nurses, who do not have scientific research experience, those who read scientific journals was higher. It is recommended to plan training for nursing students to increase their attitudes and awareness towards research and to conduct similar studies after graduation.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | July 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).