Review
BibTex RIS Cite

The Effect of Managers Communication Competency on the Increase of Employees Communication Anxiety Levels and a Literature Review

Year 2024, , 1335 - 1349, 24.10.2024
https://doi.org/10.21547/jss.1520376

Abstract

Günümüz dünyasında kurumların başarılı ve güçlü olabilmeleri her geçen gün önemini artırmaktadır. Çünkü geçmişe göre artık iş dünyası küreselleşme ve imhacı rekabet ifadeleri ile anılmaktadır. Diğer bir deyişle kurumların mal ve hizmetlerini en fazla sayıda en düşük maliyetle ve en yüksek kalitede üretebilmelerinin önemi giderek artmaktadır. Ama bir kurumun üretim sürecinde başarılı olabilmesi için sadece güçlü bir sermayeye ve nitelikli bir teknolojik altyapıya sahip olması yetmez. Bunun yanı sıra güçlü bir kurumsal iletişim ortamına da sahip olması gerekmektedir. Diğer bir deyişle günümüzde kurumların başarı ve sonuç odaklı olan, çalışma motivasyonu yüksek, iletişim becerileri yüksek, güçlü takım ruhuna sahip çalışanlardan oluşması gerekmektedir. İletişim bu anlamda kurumlarda bir harç görevi üstlenmiştir. Buradan hareketle son yıllarda önemli bir akademik konu hâline gelen çalışanların iletişim kaygısı bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Kuramsal bir şekilde ele alınan bu çalışma, kurumlardaki çalışanların iletişim kaygılarının oluşmasında yöneticilerin iletişim yeterliliğinin etkisini vurgulamak üzere hazırlanmıştır. İletişim yeterliliği Wiemann tarafından “kişinin bir iletişim durumunda kendi bireysel hedeflerini başarılı bir şekilde gerçekleştirebilmesi için mevcut iletişim davranışları ve becerileri arasından doğru seçimi yapabilme yeteneği” olarak tanımlanmaktadır. İletişim kaygısı McCroske ile literatüre girmiş bir kavramdır ve “bireyin başka bir kişi ya da kişilerle, gerçek ya da olası iletişimiyle ilişkili korku ya da kaygı düzeyi” olarak tanımlanmıştır. Çalışmada ayrıca “iletişim yeterliliği” ve “iletişim kaygısı” anahtar kelimeleri ile YÖK Tez Tarama Sitesi’nde tarama yapılarak tespit edilen 51 tez betimsel analiz tekniği ile analiz edilerek çalışma ekseninde işlenen ana temaların çerçevesi de ortaya konmuştur.

Ethical Statement

Makalede etik kurul iznine gerek yoktur.

References

  • Ahmed Mohamed, G. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Arap öğrencilerin kültürel uzaklık algıları ile kültürlerarası iletişim kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Anıl, İ. A. (2010). İşletmelerde iletişim olgusu ve iletişim sürecinde dönüşüm. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Bambacas, M., Patrickson, M. (2008). Interpersonel communication skills that enhance organisational commitment. Journal of Communication Management, 12 (1), 51-72.
  • Baydar Posluoğlu, F. D. (2014). İlkokul öğretmenlerinin iletişim yeterlilikleri ile empati kurma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Begeç, S. (2004). Farklılıkların yönetimi ve Genel Kurmay Başkanlığı Barış İçin Ortaklık Merkezi’nde yapılan bir araştırma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cholappallil, F. D., Joseph, V., Mello, L. D. (2023). International communication and quality of friendship among young adults. International Research Journal of Modernization in Enginearing Technology And Science, 3 (3), 2023-2026.
  • Çakmak, V. (2014). İletişim kaygısının sosyal medya kullanımı üzerine olan etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine örnek olay incelemesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çakmak, V. (2018). İletişim kaygısı ve sosyal medya. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Çiftli, S. (2013). Öğretmenlerin, ilköğretim okulu yöneticilerinin iletişim yeterliliklerine ilişkin algıları: Samsun ili örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Demir Güvenli, R. (2022). Kültürlerarası iletişim yeterliliğinin Belçika’da yaşayan Türk göçmenler üzerinden incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9 (3), 335-359.
  • Demir, M. H. (2020). Din görevlilerinin iletişim yeterlilikleri. Kocaeli İlahiyat Dergisi, 4 (2), 313-354.
  • Ekşi, R. (2023). Sosyal uyum sürecinde kültürlerarası iletişim engelleri: Yerliler ve Suriyeli sığınmacıların sosyal uyum tutumları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Göç Enstitüsü, Gaziantep.
  • Erdoğan, Ö. (2018). İletişim kaygısı gelişiminde aile iletişim kalıpları ve paradoksal (çift bağ) iletişimin etkisinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gary, H. (1996). 5 sevgi dili. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Greenberg, J., Baron, R. (2000). Behavior in organizations. New Jersey: PrenticeHall.
  • Griffin, R.W., Moorhead, G. (2014). Organizational behavior: Managing people and organizations. USA: South-Western Cengage Learning.
  • Güçlü, N. (2000). İletisim. Küçükahmet, L. (Ed.). Sınıf yönetimi (p. 133-154). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Güler, N., Şendurur, U. (2022). Muhasebe eğitiminin öğrencilerin sözlü iletişim kaygısı üzerindeki etkisi. Denetim ve Güvence Hizmetleri Dergisi, 2 (1), 14-33.
  • Honeycutt, J. M., Choi, C. W., De Berry, J. R. (2009). Communication apprehension and ımagined ınteractions. Communication Research Reports, 26 (3), 228-236.
  • Iyer, S., Israel, D. (2012). Structural equation modeling fortesting the impact of organization communication satisfaction on employee engagement. South Asian Journal of Management, 19(1), 51-81.
  • Karadağ, E. (2023). Yönetici iletişim yeterliliği ve iletişim kaygısının örgütsel sessizlik ile ilişkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karaman, M. K. (2001). Öğretmen adaylarına iletişim yeterlilikleri kazandırma amaçlı öğretim programının etkililiği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal, G. (2017). The effects of a virtual world on the willingness to communicate, motivation, and anxiety of the student teachers of English. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kokkonen, L., Almonkari, M. (2015). Teaching networking: Interpersonal communication compotence perspective. Jalkonen, J., Jokinen, E. ve Taalas, P. (Editors). Voices of pedagogical development expanding, enhancing and in exploning higher education language learning (p. 31-57). Ireland: Research-Publishing Net.
  • Kokkonen, L., Koponen, J. (2020). Entrepreneurs’ ınterpersonal communication compotence in networking. Prologi-Puheviestinnan Vuosikirja, 16 (1),8-26.
  • Konuk, N. (2019). Bir sosyal medya aracı olarak Instagram kullanımı ve kişisel iletişim kaygısı üzerine üniversite öğrencileri ile araştırma. European Journal of Managerial Research (EUJMR), 3, 1–26.
  • Köknel, Ö. (2005). Kaygıdan mutluluğa. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Köseler, A. (2006). Lise öğrencilerinde iletişim kaygısı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • McCroskey, J. C. (1978). Validity of the PRCA as an index of oral communication apprehension. Communication Monographs, 45, 194-203.
  • McCroskey, J.C. (1984). The communication apprehension perspective. Avoiding communication: Shyness, retience and communication apprehension. The USA: Sage.
  • Menderes, N. (2019). İletişim kaygısı, yüz yüze iletişim ve internet kullanım ilişkisi: Selçuk Üniversitesi örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Mikkelson, A. C., Sloan, D., Tietsort, C. J. (2021). Employee perception of supervisor communication competence and associations with supervisor credibility. Communication Studies, 72 (4), 600-617.
  • Omay, Y. (2022). Türkçe dil becerileri bağlamında öğretmen adaylarının çevrim içi sınıflarda yaşadıkları iletişim kaygılarının belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztaş, R. (2001). Sınıf öğretmenlerinin iletişim yeterlilikleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, A. (2014). Sosyal kaygıyı açıklayan yaklaşımlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (48), 15-26.
  • Payne, H. J. (2005). Reconceptualizing social skills in organizations: Exploring the relationship between communication competence, job performance, and supervisory roles. Journal of Leadership and Organizational Studies, 11, 63-77.
  • Polatcan, F. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin iletişim kurma istekliliklerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Robbins, S. P. (1994). Örgütsel davranışın temelleri. [The fundamentals of organization behaviours] (Öztürk, S. A. Trans.). Eskişehir: Etam Basım Yayım.
  • Robbins, S. P., Judge T. A., Campbell, T. (2010). Organizational behaviour. England: Financial Times, PrenticeHall.
  • Russ, T. L. (2012). The relationship between communication apprehension and learning preferences in an organizational setting. Journal of Business Communication, 49 (4), 312–331.
  • Sabuncuoğlu, Z., Tüz, M. (1996). Örgüt psikolojisi. Bursa: Ezgi.
  • Salleh, L. M. (2008). Communication competence: A Malaysian perspective. Human Communication, 11 (3), 303-312.
  • Scott, M. D., Mc. Croskey, J. C., Sheahan, M. E. (1978). Measuring communication apprehension. Journal of Communication, 28 (1), 104-111.
  • Sevinç, Y. S., Sağlam, A. Ç. (2018). Okul yöneticilerinin iletişim yeterliliklerine ilişkin öğretmen görüşleri ile örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 56-65.
  • Şahin, F. (1997). Öğrenme-öğretme sürecinde öğrencinin sözel iletişim endişeleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, S. (2012). Turist rehberlerinin kültürlerarası iletişim yeterlilikleri: Alman, İngiliz ve Rus turistlerin algılamaları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Tunç, R. (2015). Okul yöneticilerinin iletişim yeterliliklerinin öğretmenlerin stres düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Trabzon örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Avrasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Türk, Ö. (2020). Yer değişikliği yapan öğretmenlerin iletişim kaygısının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Türkan, A. F., Koçak, A. N. (2021). Dil ve konuşma terapisi alanında tele terapi hizmeti alan bireylerin memnuniyetlerinin incelenmesi. Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 192-219.
  • Ültay, E., Akyurt, H., Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188- 201.
  • Üstüner, M., Kış, A. (2014). The relationship between communication competence and the relationship between communication competence and organizational conflict: A study on heads of educational supervisors. Eurasion Journal of Educational Research, 56, 23-44.
  • Wrench, J. S, Brogan, S. M., Mc Croskey, J. C., Jawi, D. (2008). Social communication apprehension: The intersection of communication apprehension and social phobia. Human Communication, 11 (4), 409-430.
  • Yeşiltaş, C. (2005). Polislerin iletişim yeterliliklerinin polis-halk ilişkilerine etkisi (Elazığ ili örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Zotov, V., Zotova, O. (2019). Information and communication competence: The relationship of concepts. Erişim adresi: https://www.researched.net/publication/338030047. (Erişim Tarihi:11.09.2023).

The Effect of Managers Communication Competency on the Increase of Employees Communication Anxiety Levels and a Literature Review

Year 2024, , 1335 - 1349, 24.10.2024
https://doi.org/10.21547/jss.1520376

Abstract

In today's world, the importance of institutions being successful and strong increases day by day. Because, unlike in the past, the business world is now associated with globalization and destructive competition. In other words, it is increasingly important for institutions to be able to produce goods and services in the greatest number at the lowest cost and at the highest quality. But for an institution to be successful in the production process, it is not enough to have strong capital and a qualified technological infrastructure. In addition, it must have a strong corporate communication environment. In other words, today, institutions must consist of employees who are success and result oriented, have high work motivation, high communication skills and strong team spirit. In this sense, communication has served as a mortar in institutions. Based on this, the communication anxiety of employees, which has become an important academic issue in recent years, forms the basis of this study. This study, handled theoretically, was prepared to emphasize the effect of managers' communication competence on the formation of communication concerns of employees in institutions. Communication competence is defined by Wiemann as "the ability of a person to make the right choice among available communication behaviors and skills in order to successfully achieve his or her individual goals in a communication situation." Communication anxiety is a concept that entered the literature with McCroske and is defined as "an individual's level of fear or anxiety related to actual or potential communication with another person or persons." In the study, 51 theses identified by searching the YÖK Thesis Scanning Site with the keywords ‘communication competence’ and ‘communication anxiety’ were analysed with the descriptive analysis technique and the framework of the main themes processed on the axis of the study was also revealed.

Ethical Statement

Makalede etik kurul iznine gerek yoktur.

References

  • Ahmed Mohamed, G. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Arap öğrencilerin kültürel uzaklık algıları ile kültürlerarası iletişim kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Anıl, İ. A. (2010). İşletmelerde iletişim olgusu ve iletişim sürecinde dönüşüm. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Bambacas, M., Patrickson, M. (2008). Interpersonel communication skills that enhance organisational commitment. Journal of Communication Management, 12 (1), 51-72.
  • Baydar Posluoğlu, F. D. (2014). İlkokul öğretmenlerinin iletişim yeterlilikleri ile empati kurma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Begeç, S. (2004). Farklılıkların yönetimi ve Genel Kurmay Başkanlığı Barış İçin Ortaklık Merkezi’nde yapılan bir araştırma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cholappallil, F. D., Joseph, V., Mello, L. D. (2023). International communication and quality of friendship among young adults. International Research Journal of Modernization in Enginearing Technology And Science, 3 (3), 2023-2026.
  • Çakmak, V. (2014). İletişim kaygısının sosyal medya kullanımı üzerine olan etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine örnek olay incelemesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çakmak, V. (2018). İletişim kaygısı ve sosyal medya. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Çiftli, S. (2013). Öğretmenlerin, ilköğretim okulu yöneticilerinin iletişim yeterliliklerine ilişkin algıları: Samsun ili örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Demir Güvenli, R. (2022). Kültürlerarası iletişim yeterliliğinin Belçika’da yaşayan Türk göçmenler üzerinden incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9 (3), 335-359.
  • Demir, M. H. (2020). Din görevlilerinin iletişim yeterlilikleri. Kocaeli İlahiyat Dergisi, 4 (2), 313-354.
  • Ekşi, R. (2023). Sosyal uyum sürecinde kültürlerarası iletişim engelleri: Yerliler ve Suriyeli sığınmacıların sosyal uyum tutumları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Göç Enstitüsü, Gaziantep.
  • Erdoğan, Ö. (2018). İletişim kaygısı gelişiminde aile iletişim kalıpları ve paradoksal (çift bağ) iletişimin etkisinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gary, H. (1996). 5 sevgi dili. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Greenberg, J., Baron, R. (2000). Behavior in organizations. New Jersey: PrenticeHall.
  • Griffin, R.W., Moorhead, G. (2014). Organizational behavior: Managing people and organizations. USA: South-Western Cengage Learning.
  • Güçlü, N. (2000). İletisim. Küçükahmet, L. (Ed.). Sınıf yönetimi (p. 133-154). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Güler, N., Şendurur, U. (2022). Muhasebe eğitiminin öğrencilerin sözlü iletişim kaygısı üzerindeki etkisi. Denetim ve Güvence Hizmetleri Dergisi, 2 (1), 14-33.
  • Honeycutt, J. M., Choi, C. W., De Berry, J. R. (2009). Communication apprehension and ımagined ınteractions. Communication Research Reports, 26 (3), 228-236.
  • Iyer, S., Israel, D. (2012). Structural equation modeling fortesting the impact of organization communication satisfaction on employee engagement. South Asian Journal of Management, 19(1), 51-81.
  • Karadağ, E. (2023). Yönetici iletişim yeterliliği ve iletişim kaygısının örgütsel sessizlik ile ilişkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karaman, M. K. (2001). Öğretmen adaylarına iletişim yeterlilikleri kazandırma amaçlı öğretim programının etkililiği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal, G. (2017). The effects of a virtual world on the willingness to communicate, motivation, and anxiety of the student teachers of English. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kokkonen, L., Almonkari, M. (2015). Teaching networking: Interpersonal communication compotence perspective. Jalkonen, J., Jokinen, E. ve Taalas, P. (Editors). Voices of pedagogical development expanding, enhancing and in exploning higher education language learning (p. 31-57). Ireland: Research-Publishing Net.
  • Kokkonen, L., Koponen, J. (2020). Entrepreneurs’ ınterpersonal communication compotence in networking. Prologi-Puheviestinnan Vuosikirja, 16 (1),8-26.
  • Konuk, N. (2019). Bir sosyal medya aracı olarak Instagram kullanımı ve kişisel iletişim kaygısı üzerine üniversite öğrencileri ile araştırma. European Journal of Managerial Research (EUJMR), 3, 1–26.
  • Köknel, Ö. (2005). Kaygıdan mutluluğa. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Köseler, A. (2006). Lise öğrencilerinde iletişim kaygısı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • McCroskey, J. C. (1978). Validity of the PRCA as an index of oral communication apprehension. Communication Monographs, 45, 194-203.
  • McCroskey, J.C. (1984). The communication apprehension perspective. Avoiding communication: Shyness, retience and communication apprehension. The USA: Sage.
  • Menderes, N. (2019). İletişim kaygısı, yüz yüze iletişim ve internet kullanım ilişkisi: Selçuk Üniversitesi örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Mikkelson, A. C., Sloan, D., Tietsort, C. J. (2021). Employee perception of supervisor communication competence and associations with supervisor credibility. Communication Studies, 72 (4), 600-617.
  • Omay, Y. (2022). Türkçe dil becerileri bağlamında öğretmen adaylarının çevrim içi sınıflarda yaşadıkları iletişim kaygılarının belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztaş, R. (2001). Sınıf öğretmenlerinin iletişim yeterlilikleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, A. (2014). Sosyal kaygıyı açıklayan yaklaşımlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (48), 15-26.
  • Payne, H. J. (2005). Reconceptualizing social skills in organizations: Exploring the relationship between communication competence, job performance, and supervisory roles. Journal of Leadership and Organizational Studies, 11, 63-77.
  • Polatcan, F. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin iletişim kurma istekliliklerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Robbins, S. P. (1994). Örgütsel davranışın temelleri. [The fundamentals of organization behaviours] (Öztürk, S. A. Trans.). Eskişehir: Etam Basım Yayım.
  • Robbins, S. P., Judge T. A., Campbell, T. (2010). Organizational behaviour. England: Financial Times, PrenticeHall.
  • Russ, T. L. (2012). The relationship between communication apprehension and learning preferences in an organizational setting. Journal of Business Communication, 49 (4), 312–331.
  • Sabuncuoğlu, Z., Tüz, M. (1996). Örgüt psikolojisi. Bursa: Ezgi.
  • Salleh, L. M. (2008). Communication competence: A Malaysian perspective. Human Communication, 11 (3), 303-312.
  • Scott, M. D., Mc. Croskey, J. C., Sheahan, M. E. (1978). Measuring communication apprehension. Journal of Communication, 28 (1), 104-111.
  • Sevinç, Y. S., Sağlam, A. Ç. (2018). Okul yöneticilerinin iletişim yeterliliklerine ilişkin öğretmen görüşleri ile örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 56-65.
  • Şahin, F. (1997). Öğrenme-öğretme sürecinde öğrencinin sözel iletişim endişeleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, S. (2012). Turist rehberlerinin kültürlerarası iletişim yeterlilikleri: Alman, İngiliz ve Rus turistlerin algılamaları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Tunç, R. (2015). Okul yöneticilerinin iletişim yeterliliklerinin öğretmenlerin stres düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Trabzon örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Avrasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Türk, Ö. (2020). Yer değişikliği yapan öğretmenlerin iletişim kaygısının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Türkan, A. F., Koçak, A. N. (2021). Dil ve konuşma terapisi alanında tele terapi hizmeti alan bireylerin memnuniyetlerinin incelenmesi. Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 192-219.
  • Ültay, E., Akyurt, H., Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188- 201.
  • Üstüner, M., Kış, A. (2014). The relationship between communication competence and the relationship between communication competence and organizational conflict: A study on heads of educational supervisors. Eurasion Journal of Educational Research, 56, 23-44.
  • Wrench, J. S, Brogan, S. M., Mc Croskey, J. C., Jawi, D. (2008). Social communication apprehension: The intersection of communication apprehension and social phobia. Human Communication, 11 (4), 409-430.
  • Yeşiltaş, C. (2005). Polislerin iletişim yeterliliklerinin polis-halk ilişkilerine etkisi (Elazığ ili örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Zotov, V., Zotova, O. (2019). Information and communication competence: The relationship of concepts. Erişim adresi: https://www.researched.net/publication/338030047. (Erişim Tarihi:11.09.2023).
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Communication Studies
Journal Section Communication
Authors

Dilek Turan Eroğlu 0000-0002-1760-6127

Publication Date October 24, 2024
Submission Date July 22, 2024
Acceptance Date October 1, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Turan Eroğlu, D. (2024). The Effect of Managers Communication Competency on the Increase of Employees Communication Anxiety Levels and a Literature Review. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), 1335-1349. https://doi.org/10.21547/jss.1520376