Öğrenme sürecine ilişkin önemli bir bireysel farklılık olan öğrenme stili, öğrenenin öğrenme özelliklerini ve öğrenme sürecinde tercih ettiği yolları ifade eden bir kavramdır. Alanyazında yer alan öğrenme stillerini belirlemeye yönelik pek çok araç içinde FelderSoloman’ın Öğrenme Stili Ölçeği en çok tercih edilenlerden biridir. Bu ölçek mühendislik fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerini belirlemek için geliştirildiğinden, ölçeğin eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesinde kullanılıp kullanılamayacağının incelenmesi gerekli görülmüştür. Bu çalışmada, Felder-Soloman Öğrenme Stili Ölçeği’nin Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri için yapısal geçerliğinin test edilmesi
amaçlanmıştır. Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) sonucuna göre 44 maddelik ölçeğin eldeki
veri ile uyum sergilemediği görülmüştür. Ayrıca ölçeğin bir boyutuna ilişkin güvenirlik
indeksinin oldukça düşük çıkması, bu ölçeğin çalışmaya katılan eğitim fakültesi öğrencileri
için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılamayacağını göstermiştir.
Learning style as one of the most important individual differences explains the features of individuals’ learning process and defines the ways of their own learning. Among the various learning style indexes, the ILS of Felder-Soloman is one of the most preferred ones. Because the ILS was developed for engineering students, it is important to examine whether this instrument could be used for the students of faculty of education or not. In this study, it was aimed to test the construct validity of the ILS for the students of a faculty of education at Anadolu University in Turkey. According to the results of the Confirmatory Factor Analysis (CFA), the 44-item original structure of the ILS did not present a model fit with the data at hand. Indeed, the low reliability of one dimension of the scale showed that ILS could not be used as a valid and reliable scale for the participated prospective teachers
Other ID | JA33BY88GG |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |