BibTex RIS Cite

İngilizce Dersinin Uzaktan Eğitimine önelik Öğrenci Görüşleri

Year 2015, , 323 - 335, 01.06.2015
https://doi.org/10.21547/jss.256783

Abstract

Bu araştırmanın amacı İngilizce Dersinin Uzaktan Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşlerini betimlemektir. Gaziantep Üniversite’sinde 1. sınıf İngilizce dersleri bazı bölümlerde bilgisayar ortamında uzaktan eğitim şeklinde verilmektedir. Bu dersi alan öğrencilerden elde edilen verilere göre bu derse yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Bu anket 2012-2013 bahar döneminde Gaziantep Üniversitesi merkez ve taşra kampüslerinde 410 öğrenciye uygulanmış ve bunlardan 368 tanesi değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma sonuçlarının geçerliliğini artırmak üzere öğrencilere üç bölümden oluşan anket uygulanmıştır. Verilerinin çözümünde frekans, yüzde hesaplamaları, anova ve kikare testleri uygulanmıştır. İstatistiki çözümlemeler SPSS 15 windows paket programı aracılığıyla yapılmıştır. Anket uygulanan öğrenciler klasik yöntemlerde olmayıp, bilgisayar destekli uzaktan eğitim sisteminde yer alan görsel öğeler, istediği an istediği mekânda takip edebilme, kendi hızında öğrenme, eğitimde teknoloji kullanımı gibi özelliklerine olumlu görüş bildirmiştir

References

  • Akça, Ö. (2006). SAÜ Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin İletişim Engelleri İle İlgili Öğrenci Görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Alessi, S. M.,&Trollıp, S. R. (1991). “Computer - BasedInstructionMethodsand Development (2nd ed.)” New Jersey, Prentice-Hall.
  • Atıcı, B. (2000). Bilgisayar Destekli Asenkron İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Sınıf Yönetimi Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi ( F.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Örneği ) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Elazığ: F.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beard, C. (2006). Experimentiallearning: A handbook of bestpracticeforeducatorsandtrainers. London, GBR: KoganPage, Limited. Başaran, İ. Ethem (1996), “EgitimeGiris”, Yargıcı Matbaa, Ankara.
  • Bransford, J. D., Brown, A. L., Cocking, R. R. (Ed.) (2000). İçinde: How peoplelearn : Brain, mind, experienceandschool (Expanded Edition). (s:206- 232).Washington, DC, USA: NationalAcademies Pres.
  • Brooks, J. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms, with a new introduction by the authors. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Çabuk, A., Erdoğan, Ş. (2001). “Bilgisayar Destekli Tasarım ve Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanım olanaklarının Genişletilebilmesi İçin İnternet Tabanlı Eğitim Modellerinden Yararlanılması” Akademik Bilişim 2001, 1-2 Şubat 2001 Samsun.
  • Çoban, H (1997), “ Bilgi Toplumuna Planlı Geçis ”, İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • Horzum, B. (2003). Öğretim Elemanlarının İnternet Destekli Eğitime Yönelik düşünceleri (Sakarya Üniversitesi Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi.7
  • Kanselaar, G.,Jong, T., Andriessen, J. ve Goodyear, P. (2000). New Technologies,İçinde: Simons, R. (Ed), New learning (s.55-82). Hingham, MA, USA:KluwerAcademicPublishers.
  • Kaya, Z.,& Odabaşı, F. (1996). Türkiye'de Uzaktan Eğitim Gelişimi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 31.
  • Newby, T. J. , Stepich, D. A. , Lehman, J. D. ve Russell, J. D. (2006). Educational Technology for Teaching and Learning. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.

Students’ Views on English Language Courses Through Distance Education

Year 2015, , 323 - 335, 01.06.2015
https://doi.org/10.21547/jss.256783

Abstract

The main purpose of this study is to explore students’ views on English language courses through distance education. Freshman English courses in some departments are taught through distance education via computer-mediated communication at Gaziantep University. In the present study, it was aimed to determine students’ views towards their computer-mediated English course based on the data collected from those students. The study was designed as a survey method using a questionnaire. The questionnaire was given to 410 students from main and extension campuses of Gaziantep University during 2012-2013 spring term and 368 of them were evaluated. In order to enhance the validity of the research results a questionnaire with three sections were applied. In the analysis of the data, frequencies, percentages, ANOVA and chi-square tests were used. Statistical analyses were carried out by using SPSS 15.0 software for Windows. Students stated that in contrast to classical methods computer-assisted distance education system had positive sides such as having visual elements and giving them the opportunity to follow courses at any place and time, having chance to learn at their own pace and using technology in education

References

  • Akça, Ö. (2006). SAÜ Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin İletişim Engelleri İle İlgili Öğrenci Görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Alessi, S. M.,&Trollıp, S. R. (1991). “Computer - BasedInstructionMethodsand Development (2nd ed.)” New Jersey, Prentice-Hall.
  • Atıcı, B. (2000). Bilgisayar Destekli Asenkron İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Sınıf Yönetimi Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi ( F.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Örneği ) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Elazığ: F.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beard, C. (2006). Experimentiallearning: A handbook of bestpracticeforeducatorsandtrainers. London, GBR: KoganPage, Limited. Başaran, İ. Ethem (1996), “EgitimeGiris”, Yargıcı Matbaa, Ankara.
  • Bransford, J. D., Brown, A. L., Cocking, R. R. (Ed.) (2000). İçinde: How peoplelearn : Brain, mind, experienceandschool (Expanded Edition). (s:206- 232).Washington, DC, USA: NationalAcademies Pres.
  • Brooks, J. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms, with a new introduction by the authors. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Çabuk, A., Erdoğan, Ş. (2001). “Bilgisayar Destekli Tasarım ve Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanım olanaklarının Genişletilebilmesi İçin İnternet Tabanlı Eğitim Modellerinden Yararlanılması” Akademik Bilişim 2001, 1-2 Şubat 2001 Samsun.
  • Çoban, H (1997), “ Bilgi Toplumuna Planlı Geçis ”, İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • Horzum, B. (2003). Öğretim Elemanlarının İnternet Destekli Eğitime Yönelik düşünceleri (Sakarya Üniversitesi Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi.7
  • Kanselaar, G.,Jong, T., Andriessen, J. ve Goodyear, P. (2000). New Technologies,İçinde: Simons, R. (Ed), New learning (s.55-82). Hingham, MA, USA:KluwerAcademicPublishers.
  • Kaya, Z.,& Odabaşı, F. (1996). Türkiye'de Uzaktan Eğitim Gelişimi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 31.
  • Newby, T. J. , Stepich, D. A. , Lehman, J. D. ve Russell, J. D. (2006). Educational Technology for Teaching and Learning. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.
There are 12 citations in total.

Details

Other ID JA33BP43ZC
Journal Section Article
Authors

Rıdvan Şirin This is me

Mehmet Tekdal This is me

Publication Date June 1, 2015
Submission Date June 1, 2015
Published in Issue Year 2015

Cite

APA Şirin, R., & Tekdal, M. (2015). İngilizce Dersinin Uzaktan Eğitimine önelik Öğrenci Görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 323-335. https://doi.org/10.21547/jss.256783

Cited By