Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin görev yaptıkları okula duydukları güven düzeyinin, bazı değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri; öğretmenlerin cinsiyetleri, yaşları, aynı okulda çalışma süreleri, MEB’ deki kıdemleri, branşları, eğitim düzeyleri, mezun oldukları fakültelerdir. Tarama yöntemiyle yapılan bu araştırmanın evrenini; Gaziantep İli, Şahinbey İlçesindeki T.C. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ilköğretim okullarında 2011-2012 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini basit yansız örneklem yoluyla seçilen, Gaziantep ili Şahinbey İlçe merkezindeki 17 ilköğretim okulunda görev yapan 517 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin okula güven düzeyini belirlemek için; Polat (2007) tarafından geliştirilen "Okula Güven Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin okula güven düzeylerinin “yüksek” düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, öğretmenlerin okula güven düzeyi ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmış olup diğer değişkenler bakımından anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır
The purpose of this study is to determine whether or not trust levels of the teachers who teach in the primary schools where they teach differ in relation to some varriables. The independent variables of the study are theachers’ages, length of their teaching in the schools, length of their teaching in the Ministry of Education, subject speciality, level of training and types of faculties they graduated. The universe of this survey type study consisited of the teachers working in the 2011-2012 education year in the state primary schools located in the Şahinbey Town of Gaziantep. The study covered a represantative random sample of 517 teachers from 17 primary schools included in the universe of the study. The Likert-type scale of trust in schools developed by Polat (2007) was used to determine the trust levels of the theachers teaching in the primary schools. According to the findings of the study, average trust level of the theachers in their schools was found to be at “high” level. Stastical analysis showed that there was no significant difference between the teachers’ confidence levels in their schools in terms of independent variables except for the age variable
Other ID | JA33CK85UA |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |