Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin değerlendirilmesi ve okul gelişiminin sağlanması amacıyla Amerikan İlköğretim Okulu Yöneticileri Ulusal Derneği (National Association of Elementary School Principals [NAESP]) ve Amerikan Ortaöğretim Okulu Yöneticileri Ulusal Derneği (National Association of Secondary School Principals [NASSP]) (2012) tarafından sunulan çerçevenin tanıtılması ve bu çerçeveye ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları Gaziantep ilindeki ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 10 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; okul yöneticilerinin, değerlendirilme süreçlerinde okul özellikleri ve yönetici becerileri arasındaki farklılıkların dikkate alınması gerektiğini düşündükleri tespit edilmiştir. Ortak hedef belirleme, öğretmenlerin mesleki gelişimini yönlendirme, veli katılımını ve işbirliğini sağlama konuları değerlendirme alanlarında yer alması gereken konular arasında öne çıkmıştır. Araştırmanın sonucunda; okul müdürlerine yönelik değerlendirmelerin okulların farklı özelliklerini dikkate alarak, çoklu değerlendirme anlayışıyla ve okul gelişim planı ve mesleki gelişim planlarının kullanımıyla yapılması önerilmektedir
Okul Yöneticilerinin Değerlendirilmesi Gelişimsel Değerlendirme Okul Gelişimi Liderlik Öğrenci Başarısı
The aims of this study are to introduce the framework presented by National Association of Elementary School Principals [NAESP] and National Association of Secondary School Principals [NASSP] (2012) in order to evaluate school administrators and enable school development; and to examine school administrators’ opinions on this framework. The participants of the study consisted of 10 primary and secondary school administrators working in Gaziantep province in Turkey. Semi-structured interview technique was used to obtain data and content analysis was applied on obtained data. As a result of the study, it is found out that school administrators think that differences among school characteristics and among school administrators’ skills should be taken into consideration in school administrators’ evaluation processes. Goal setting, stimulating of teachers’ professional development, enabling of parent participation and collaboration come to forefront among the subject areas which should be taken part in the evaluation domains. Based on the findings of the study, it is recommended that evaluations of school administrators should be carried out with multiple evaluations taking different characteristics of schools into account, using school development plans and professional development plans
Evaluation of School Administrators Developmental Evaluation School Development Leadership Student Success
Other ID | JA33BM63EY |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |