Kişiliğin
öznel tarafını temsil eden benlik ile sosyal medya kullanan bireylerin satın
alma sonrası davranışlarında etkileşim halinde olduğu günümüzde, bireylerin
satın alma davranışı sonrası sosyal medya kullanımı ve benlik algısı ilişkisini
incelemek amacıyla yapılan bu çalışma, Türkiye'nin önemli turizm merkezlerinden
olan Marmaris'te yürütülmüştür. Bu bağlamda, 2015 yılının Haziran ve Eylül
ayları arasında Marmaris'te tatil yapan 400 turiste anket uygulanmıştır. Elde
edilen veriler doğrultusunda, bireylerin satın alma
sonrası sosyal medya kullanımları değerlendirilmiş ve bu ölçümün sonucunda
"memnuniyetsizlik içerikli bildirim, memnuniyet içerikli bildirim ve satın alma
sonrası tutumlar" boyutlarının
ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Satın alma davranışı sonrası sosyal medya
kullanımı ve benlik algısı ilişkisine bakıldığında ise; satın alma davranışı
sonrası sosyal medya kullanımı ile benlik algısı arasında anlamlı bir ilişki
olduğu tespit edilmiştir.
As nowadays the self that represents subjective side
of personality interacts with post purchase behaviors of individuals using
social media, this study aims to examine the relationship between
self-perception and social media usage of individuals after consumption. A survey has
been implemented to 400 tourists
accommodating for holiday in Marmaris which is one of the most important
tourism destinations of Turkey, between June and September in 2015. In parallel
to the obtained data, Consumer’s social media usage after consumption (post
purchase) was evaluated and as a result of this, the factors “dissatisfaction-containing notification,
satisfaction-containing notification and
post purchase attitudes” are found out. Considering the relationship
between social media usage after consumption and self-perception, it is
revealed that there is a significant relationship between social media usage
after consumption and self-perception.
Subjects | Tourism (Other) |
---|---|
Journal Section | Tourism, Hospitality and Sports |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2017 |
Submission Date | February 2, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 |