Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Medya Kullanımı Benlik Algısı İlişkisi: Turistik Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma

Year 2017, , 70 - 85, 31.01.2017
https://doi.org/10.21547/jss.283064

Abstract

Kişiliğin
öznel tarafını temsil eden benlik ile sosyal medya kullanan bireylerin satın
alma sonrası davranışlarında etkileşim halinde olduğu günümüzde, bireylerin
satın alma davranışı sonrası sosyal medya kullanımı ve benlik algısı ilişkisini
incelemek amacıyla yapılan bu çalışma, Türkiye'nin önemli turizm merkezlerinden
olan Marmaris'te yürütülmüştür. Bu bağlamda, 2015 yılının Haziran ve Eylül
ayları arasında Marmaris'te tatil yapan 400 turiste anket uygulanmıştır. Elde
edilen veriler doğrultusunda, bireylerin satın alma
sonrası sosyal medya kullanımları değerlendirilmiş ve bu ölçümün sonucunda
"memnuniyetsizlik içerikli bildirim,
memnuniyet içerikli bildirim ve satın alma
sonrası tutumlar" 
boyutlarının
ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Satın alma davranışı sonrası sosyal medya
kullanımı ve benlik algısı ilişkisine bakıldığında ise; satın alma davranışı
sonrası sosyal medya kullanımı ile benlik algısı arasında anlamlı bir ilişki
olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Akar, E. (2006). Blogla Pazarlama, İstanbul: Tiem Eğitim ve Yayıncılık.
  • Akçay, H. (2011). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi Üzerine Bir Araştırma, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 33, 137-162.
  • Bacanlı, H. (1999). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Back, K. J. (2005). The Effects of Image Congruence on Customer’s Brand Loyalty in the Upper Middle-Class Hotel Industry. Journal of Hospitality & Tourism Research, 29(4), 448-467.
  • Baymur, F. (1985). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Baymur, F. (1994). Genel Psikoloji Kişilik Ve Benlik. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Baymur, F. (1997). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılâp Kitabevi..
  • Beerli, A., Meneses, G.D. ve Gil, S.M. (2007). Self-Congruity and Destination Choice. Annals of Tourism Research, 34 (3), 571-587.
  • Berkem, N. (1999). Ailenin Psikolojik Yapısı ile Gençlerin Benlik Kavramı Arasındaki İlişkinin Kurulması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Birdwell, A.E. (1968). A Study of the Influence of Image Congruence on Consumer Choice. Journal of Business, 41(1), 76-88.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Cevher, F. N. Ve Buluş, M. (2007). Benlik Kavramı Ve Benlik Saygısı: Önemi Ve Geliştirilmesi, Akademik Dizayn Dergisi, 1(2), 52-64.
  • Çankaya, B. (2007). Lise I. Ve II. Sınıf Öğrencilerinin Algılanan Benlik Saygısının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çelik, Ç. B. ve Odacı, H. (2012). Kendilik Algısı Ve Benlik Saygısının Problemli İnternet Kullanımı Üzerindeki Yordayıcı Rolü. E-Jounal of New World Sciences Academy, 7(1), 433-441
  • Damon, W. ve Hart, D. (1992). Self understanding and its role in social and moral development. (Eds: Born Stein, M.H. & Lamb, M.E.) Development Psychology içinde (s. 421-464). New Jersey: Lawrence Erbium Associates, Pub.
  • Demiç, S. (2006). İlköğretim ve Ortaöğretimde Uygulanılan Rehberlik Çalışmalarının Öğrencilerin Benlik Algıları Üzerindeki Etkisi: Niğde Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Demoulin, D.F. (1999). A Personalized Development Of Self-Concept For Beginning Readers, Education”, Cilt. 120, Sayı. 1.
  • Deniz, A. (2012). Sosyal Ağ Kullanımı Ve Sosyal Ağlarda Benlik Algısı: Muğla İli Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ekinci, Y. ve Riley, M. (2003). An Investigation of Self-Concept: Actual and Ideal Self- Congruence Compared in the Context of Service Evaluation. Journal of Retailing and Consumer Services, 10, 201-214.
  • Ferrer M. ve A. Fugate (2003). Helping Your School-Age Child Develop A Healthy Agricultural Sciences, University Of Florida.
  • Gabay, R. (1996). Çocuklarda Benlik Sisteminin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Geçtan, E. (1982). Çağdaş Yaşam Ve Normal Dışı Davranışlar, Ankara: Maya Matbaacılık.
  • Grubb, E.L. ve Grathwohl, H.L. (1967). Consumer Self-Concept, Symbolism And Market Behavior: A Theoretical Approach. Journal Of Marketing, 31(4), 22-27.
  • Hamachek, D. (1981). Encounters With The Ego. Mexico:Interamericana.
  • Harter, S. (1988). Manual for the Self-Perception Profile for Adolescents. University of Denver.
  • Hawkins, D.I., Best, R.J., Coney. K.A. (1998). Consumer - Building Marketing Strategy, Boston.
  • Horney, K. (1998). Psikanalizde Yeni Yollar, S. Budak (Çev.), Ankara: Öteki Yayınevi.
  • İslamoğlu, A. H. ve Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım,
  • İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışına Etkileri: Türkiye'deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Kalaycı, Ş. (2016). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karakülhancı, B. (2000). Okul Türlerine Göre Ortaöğretimdeki Öğrencilerin Benlik İmgelerinin Değerlendirmesi (Balıkesir Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kaya, N.G. (2007). Yatılı İlköğretim Bölge Okulu İkinci Kademe Öğrencilerinde Sağlamlığın İçsel Faktörlerini Yordamada Benlik Saygısı, Umut Ve Dışsal Faktörlerin Rolü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Ankara.
  • Kılıç, B. ve Sop, S.A. (2012). Destination Personality, Self-Congruity and Loyalty. Journal of Hospitality Management and Tourism. 3(5), 95-105.
  • Koçak, N. G. (2012). Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının Ve Motivasyonlarının Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi: Eskişehir'de Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kuzgun, Y. (1983). Benlik ve İdeal Benlik Kavramlarının Tercih Edilen Meslek Kavramı İle İlişkisi, A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 1-9.
  • Lai, L.S.L. ve Turban, E. (2008). Groups Formation And Operations In The Web 2.0 Environment And Social Networks, Group Decision And Negotiation, 17(5), 387- 402.
  • Lawrence, D. (2000). Building Self-esteem With Adult Learners, London, Great Britain: Paul Chapman Publishing.
  • Lecky, P. (1951). Self- Consistency A Theory Of Personality, New York: İsland Press. Web: http://www.nla.gov.au/apps/doview/nla.gen-vn4604487-p.pdf (Erişim Tarihi: 11.05.2015).
  • Mazman, G. (2009). Sosyal Ağların Benimsenme Süreci ve Eğitsel Bağlamda Kullanımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Pakkal, U. F. (2007), Okul Öncesi Eğitim Alan Ergenlerin, Sosyal Benlik Değerlerinin Problem Çözme Becerisine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Parlak, F. (2010), Sosyal Medya Ve Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkileri: Nitel Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Peterson, P.A. (2008), Social Networking Sites: Their Interference On Adolescent’s Friendship And Self-Esteem, Adolescents Using Social Networking Site Fairleigh Dickinson University.
  • Purkey, W. (1988). An Overview of Self-Concept Theory for Counselors, ERIC Clearinghouse on Counseling and Personnel Services, Ann Arbor, Mich. (An ERIC/CAPS Digest: ED304630).
  • Sayıner, B., Savaşan, E., Sözen, D., Köknel, Ö. (2007). Yükseköğretim Gençliğinin Benlik Algısının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: İstanbul Ticaret Üniversitesi Örneği, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (11), 253-265.
  • Seçer, İ. (2015). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sirgy, M. J. (1982). Self-Concept in Consumer Behavior: A Critical Review, Journal of Consumer Research, 9, 287-299.
  • Sop, S. A. (2013). Destinasyon Kişiliği, Benlik Uyumu, Sadakat İlişkisi: Bodrum Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Şahin, D. ve Güvenç, G. B. (1996). Ergenlerde Aile Algısı ve Benlik Algısı. Türk Psikoloji Dergisi 11(38), 22-32.
  • Todd, S. (2001). Self-Concept: A Tourism Application. Journal of Consumer Behavior. 1 (2), 184-196.
  • Vural, Z. B. A., Bat, M., (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yaşar Univercity, 20 (5), 3348-3382.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2014). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yurtkoru, E. S. (2009). Sosyal Ağ Kullanımını Etkileyen Unsurların İstatistiksel Modellemesi: Facebook Üzerine Bir Uygulama, 10. Ekonometri Ve İstatistik Sempozyumu, Atatürk Üniversitesi Palandöken, Erzurum.
  • Yürük, A. (2003). İlköğretim Çağındaki Üstün Yetenekli Öğrencilerle Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin Benlik Saygılarının Karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Zafarmand, N. (2010). Halkla İlişkiler Alanında Yeni Mecra Ve Uygulamaların Yeri Ve Önemi: Sosyal Medya ve Pr 2.0., Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • www.docs.google.com/forms/d, (Erişim Tarihi: 04.05.2015).

The Relationship Between The Usage of Social Media and Self Perception: A Research On Tourists

Year 2017, , 70 - 85, 31.01.2017
https://doi.org/10.21547/jss.283064

Abstract

As nowadays the self that represents subjective side
of personality interacts with post purchase behaviors of individuals using
social media, this study aims to examine the relationship between
self-perception and social media usage of individuals after consumption.
A survey has
been implemented to 400
tourists
accommodating for holiday in Marmaris which is one of the most important
tourism destinations of Turkey, between June and September in 2015. In parallel
to the obtained data, Consumer’s social media usage after consumption (post
purchase) was evaluated and as a result of this, the factors “dissatisfaction-containing notification,
satisfaction-containing notification
and
post purchase attitudes
” are found out. Considering the relationship
between social media usage after consumption and self-perception, it is
revealed that there is a significant relationship between social media usage
after consumption and self-perception.  

References

  • Akar, E. (2006). Blogla Pazarlama, İstanbul: Tiem Eğitim ve Yayıncılık.
  • Akçay, H. (2011). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi Üzerine Bir Araştırma, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 33, 137-162.
  • Bacanlı, H. (1999). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Back, K. J. (2005). The Effects of Image Congruence on Customer’s Brand Loyalty in the Upper Middle-Class Hotel Industry. Journal of Hospitality & Tourism Research, 29(4), 448-467.
  • Baymur, F. (1985). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Baymur, F. (1994). Genel Psikoloji Kişilik Ve Benlik. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Baymur, F. (1997). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılâp Kitabevi..
  • Beerli, A., Meneses, G.D. ve Gil, S.M. (2007). Self-Congruity and Destination Choice. Annals of Tourism Research, 34 (3), 571-587.
  • Berkem, N. (1999). Ailenin Psikolojik Yapısı ile Gençlerin Benlik Kavramı Arasındaki İlişkinin Kurulması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Birdwell, A.E. (1968). A Study of the Influence of Image Congruence on Consumer Choice. Journal of Business, 41(1), 76-88.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Cevher, F. N. Ve Buluş, M. (2007). Benlik Kavramı Ve Benlik Saygısı: Önemi Ve Geliştirilmesi, Akademik Dizayn Dergisi, 1(2), 52-64.
  • Çankaya, B. (2007). Lise I. Ve II. Sınıf Öğrencilerinin Algılanan Benlik Saygısının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çelik, Ç. B. ve Odacı, H. (2012). Kendilik Algısı Ve Benlik Saygısının Problemli İnternet Kullanımı Üzerindeki Yordayıcı Rolü. E-Jounal of New World Sciences Academy, 7(1), 433-441
  • Damon, W. ve Hart, D. (1992). Self understanding and its role in social and moral development. (Eds: Born Stein, M.H. & Lamb, M.E.) Development Psychology içinde (s. 421-464). New Jersey: Lawrence Erbium Associates, Pub.
  • Demiç, S. (2006). İlköğretim ve Ortaöğretimde Uygulanılan Rehberlik Çalışmalarının Öğrencilerin Benlik Algıları Üzerindeki Etkisi: Niğde Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Demoulin, D.F. (1999). A Personalized Development Of Self-Concept For Beginning Readers, Education”, Cilt. 120, Sayı. 1.
  • Deniz, A. (2012). Sosyal Ağ Kullanımı Ve Sosyal Ağlarda Benlik Algısı: Muğla İli Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ekinci, Y. ve Riley, M. (2003). An Investigation of Self-Concept: Actual and Ideal Self- Congruence Compared in the Context of Service Evaluation. Journal of Retailing and Consumer Services, 10, 201-214.
  • Ferrer M. ve A. Fugate (2003). Helping Your School-Age Child Develop A Healthy Agricultural Sciences, University Of Florida.
  • Gabay, R. (1996). Çocuklarda Benlik Sisteminin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Geçtan, E. (1982). Çağdaş Yaşam Ve Normal Dışı Davranışlar, Ankara: Maya Matbaacılık.
  • Grubb, E.L. ve Grathwohl, H.L. (1967). Consumer Self-Concept, Symbolism And Market Behavior: A Theoretical Approach. Journal Of Marketing, 31(4), 22-27.
  • Hamachek, D. (1981). Encounters With The Ego. Mexico:Interamericana.
  • Harter, S. (1988). Manual for the Self-Perception Profile for Adolescents. University of Denver.
  • Hawkins, D.I., Best, R.J., Coney. K.A. (1998). Consumer - Building Marketing Strategy, Boston.
  • Horney, K. (1998). Psikanalizde Yeni Yollar, S. Budak (Çev.), Ankara: Öteki Yayınevi.
  • İslamoğlu, A. H. ve Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım,
  • İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışına Etkileri: Türkiye'deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Kalaycı, Ş. (2016). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karakülhancı, B. (2000). Okul Türlerine Göre Ortaöğretimdeki Öğrencilerin Benlik İmgelerinin Değerlendirmesi (Balıkesir Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kaya, N.G. (2007). Yatılı İlköğretim Bölge Okulu İkinci Kademe Öğrencilerinde Sağlamlığın İçsel Faktörlerini Yordamada Benlik Saygısı, Umut Ve Dışsal Faktörlerin Rolü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Ankara.
  • Kılıç, B. ve Sop, S.A. (2012). Destination Personality, Self-Congruity and Loyalty. Journal of Hospitality Management and Tourism. 3(5), 95-105.
  • Koçak, N. G. (2012). Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının Ve Motivasyonlarının Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi: Eskişehir'de Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kuzgun, Y. (1983). Benlik ve İdeal Benlik Kavramlarının Tercih Edilen Meslek Kavramı İle İlişkisi, A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 1-9.
  • Lai, L.S.L. ve Turban, E. (2008). Groups Formation And Operations In The Web 2.0 Environment And Social Networks, Group Decision And Negotiation, 17(5), 387- 402.
  • Lawrence, D. (2000). Building Self-esteem With Adult Learners, London, Great Britain: Paul Chapman Publishing.
  • Lecky, P. (1951). Self- Consistency A Theory Of Personality, New York: İsland Press. Web: http://www.nla.gov.au/apps/doview/nla.gen-vn4604487-p.pdf (Erişim Tarihi: 11.05.2015).
  • Mazman, G. (2009). Sosyal Ağların Benimsenme Süreci ve Eğitsel Bağlamda Kullanımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Pakkal, U. F. (2007), Okul Öncesi Eğitim Alan Ergenlerin, Sosyal Benlik Değerlerinin Problem Çözme Becerisine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Parlak, F. (2010), Sosyal Medya Ve Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkileri: Nitel Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Peterson, P.A. (2008), Social Networking Sites: Their Interference On Adolescent’s Friendship And Self-Esteem, Adolescents Using Social Networking Site Fairleigh Dickinson University.
  • Purkey, W. (1988). An Overview of Self-Concept Theory for Counselors, ERIC Clearinghouse on Counseling and Personnel Services, Ann Arbor, Mich. (An ERIC/CAPS Digest: ED304630).
  • Sayıner, B., Savaşan, E., Sözen, D., Köknel, Ö. (2007). Yükseköğretim Gençliğinin Benlik Algısının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: İstanbul Ticaret Üniversitesi Örneği, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (11), 253-265.
  • Seçer, İ. (2015). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sirgy, M. J. (1982). Self-Concept in Consumer Behavior: A Critical Review, Journal of Consumer Research, 9, 287-299.
  • Sop, S. A. (2013). Destinasyon Kişiliği, Benlik Uyumu, Sadakat İlişkisi: Bodrum Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Şahin, D. ve Güvenç, G. B. (1996). Ergenlerde Aile Algısı ve Benlik Algısı. Türk Psikoloji Dergisi 11(38), 22-32.
  • Todd, S. (2001). Self-Concept: A Tourism Application. Journal of Consumer Behavior. 1 (2), 184-196.
  • Vural, Z. B. A., Bat, M., (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yaşar Univercity, 20 (5), 3348-3382.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2014). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yurtkoru, E. S. (2009). Sosyal Ağ Kullanımını Etkileyen Unsurların İstatistiksel Modellemesi: Facebook Üzerine Bir Uygulama, 10. Ekonometri Ve İstatistik Sempozyumu, Atatürk Üniversitesi Palandöken, Erzurum.
  • Yürük, A. (2003). İlköğretim Çağındaki Üstün Yetenekli Öğrencilerle Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin Benlik Saygılarının Karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Zafarmand, N. (2010). Halkla İlişkiler Alanında Yeni Mecra Ve Uygulamaların Yeri Ve Önemi: Sosyal Medya ve Pr 2.0., Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • www.docs.google.com/forms/d, (Erişim Tarihi: 04.05.2015).
There are 56 citations in total.

Details

Subjects Tourism (Other)
Journal Section Tourism, Hospitality and Sports
Authors

Burhan Kılıç

Güven Kırlı This is me

Funda Ön Esen

Publication Date January 31, 2017
Submission Date February 2, 2016
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Kılıç, B., Kırlı, G., & Ön Esen, F. (2017). Sosyal Medya Kullanımı Benlik Algısı İlişkisi: Turistik Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 70-85. https://doi.org/10.21547/jss.283064