Yüzyıllardır
süregelen paylaşım, günümüz ekonomisinde bir dönüşüm geçirerek değişime
alternatif bir yaklaşım haline gelmiştir. Teknolojik gelişimin önemli katkıları
olan bu dönüşümle birlikte aile ve komşular arasında gerçekleşen paylaşım
etkinliği küresel bir boyut kazanmıştır. Dünyanın dönüşüm içerisinde olduğu bu
dönemde turizm endüstrisi de bu alternatif yaklaşımdan etkilenmekte tatil
anlayışı değişmektedir. Bu çalışmada paylaşım ekonomisi ve kavramın turizm
endüstrisine yansımalarına yönelik kavramsal bir çerçeve ekonomik, çevresel ve
sosyo kültürel boyutlarda ele alınmıştır. Çalışma ile az sayıda çalışmanın
bulunduğu ulusal alan yazına ve uygulamaya katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
The
secular sharing activity has become an alternative approach transforming in
today’s economy. The sharing activity which had taken place among family and
neighbours obtained a global extent with
the contribution of technological developments. Tourism industry has been also
affected from this alternative in this term which is the World transforms and
the sense of travelling has been changed. Therefore, this study aims to draw a
conceptual framework about sharing economyand its reflections to tourism
industry within the scope of economical, environmental and socio-cultural
dimensions. The study targets to contribute to national literature which has a
small number of research and practice.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Tourism, Hospitality and Sports |
Authors | |
Publication Date | July 11, 2018 |
Submission Date | January 10, 2018 |
Acceptance Date | May 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |