The
aim of the study is to examine the relationship between the individual
innovations of university students representing the Y generation and the
knowledge levels of Industry 4.0. In this context, firstly the concept of
generation, generation classification, generational differences, definition of
individual innovation concept, industry 4.0 process and its characteristics are
explained and then the relation between concepts is examined statistically. In
this research, 321 student questionnaires were applied at Giresun University.
The obtained data were evaluated by SPSS analysis program. The result of the
data analysis showed that it was found that individual innovativeness
situations were independent from gender, education level and the level of
knowledge about industry 4.0.The
aim of the study is to examine the relationship between the individual
innovations of university students representing the Y generation and the
knowledge levels of Industry 4.0. In this context, firstly the concept of
generation, generation classification, generational differences, definition of
individual innovation concept, industry 4.0 process and its characteristics are
explained and then the relation between concepts is examined statistically. In
this research, 321 student questionnaires were applied at Giresun University.
The obtained data were evaluated by SPSS analysis program. The result of the
data analysis showed that it was found that individual innovativeness
situations were independent from gender, education level and the level of
knowledge about industry 4.0.
Söz konusu çalışmanın amacı, Y kuşağını temsil eden
üniversite öğrencilerinin bireysel yenilikçilik ve Endüstri 4.0 kavramları
hakkındaki bilgi düzeylerini ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Bu bağlamda çalışmada öncelikle kuşak kavramı, kuşak sınıflandırılması,
kuşaklararası farklılıklar, bireysel yenilikçilik kavramının tanımlanmış,
sonrasında ise Endüstri 4.0 kavramı ve özellikleri açıklanarak kavramlar
arasındaki ilişki istatiksel olarak incelenmiştir. Çalışmanın amacı
doğrultusunda Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde
öğrenim gören 321 öğrenciye bireysel yenilikçilik ve endüstri 4.0 bilgi
düzeylerini belirlemeye yönelik ölçekler uygulanmıştır. Elde edilen veriler,
SPSS analiz programı ile değerlendirilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler
sonucunda, öğrencilerin bireysel yenilikçilik durumları ile cinsiyetleri,
eğitim düzeyleri ve endüstri 4.0 kavramını daha önce duyup duymamaları
arasındaki ilişkilerinin bağımsız olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Business |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2019 |
Submission Date | July 11, 2018 |
Acceptance Date | March 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |