Angela Carter’ın Nights at the Circus adlı romanı 1984 yılında yazılmış politik bir romandır, bu romanda, kuş-kadın Sophie Fevvers “Etin bilgeliğini” simgelemektedir, çünkü Fevvers’ ın hibrit bedeni Amerika ve Rusya’da yaşamakta olan yerli halkların geçmişlerine ve mitlerine ait, büyük bir bilgi barındırmaktadır. Aynı zamanda bu halkları simgeleyen bir Şaman ve bir hilebaz olan Sophie, (tüketici “Küçük Adam”) Kaliforniyalı Amerikalı haberci Walser’in “farklılıklara” ve “öteki” kavramlarına karşı bakış açısını değiştirecektir. Bilgiye karşı doyurulamaz açlığı yüzünden Walser, bir sirkte çalışan bu kuş kadına Londra’ dan St. Petersburg’a oradan da “Dünyanın Sonu” olan Rus Tundrasına uzanan yolculuğunda eşlik edecek ve deneyimsel bir öğrenme sürecine tabi tutulacaktır. Öykü anlatıcısı rolünü üstlenerek karşıt bir hikaye anlatan Angela Carter, karakterlerini “açık alan çöl’e” çekerek Sophie ve Walser’ın hikayesini anlatırken aslında doğal zenginlikleri sömürülen ve toprakları şizofrenik küresel güçler tarafından işgal edilen yerli halkların sıkıntılarını ve acılarını anlatmaktadır. Walser kuş dilini öğrenerek sömürülen ve sömüren arasında iletişimi yeniden mümkün kılacaktır. Bu çalışmanın amacı; “hybrid öteki” hakkındaki gerçekleri hayvan sembolizmi, Deleuze ve Guattari’ye ait minor edebiyat ve sanat, kadın–olma, hayvan-olma, göçebe, asemblaj kavramlarını Homi K. Bhabha’ın Üçüncü alan kavramı ile birlikte okuyarak “göçebe düşünce” bağlamında ele almak ve böylece Üçüncü düşünce alanı açarak, batılı ikili (binary) düşünce ile tarih boyu oluşturulmuş söylemleri yapı söküme uğratmak, eril ve tanrı merkezli düşüncelerden uzaklaşarak yerel karşıt öğretiler aracılığı ile global öğretileri sorgulamak, sınıflandırmacı ve sınırlayıcı bilgi yerine bu bilgileri aşacak özgürlükçü gerçek bilgiyi arama yolları sunmaktır.
Angela Carter’s political novel Nights at the Circus, written in 1984, presents the hybrid Sophie Fevvers as the personification of “Wisdom in the Flesh.” Her body conveys a huge body of knowledge related to indigenous history and myths. As a bird-woman, a shaman and a trickster figure she will change (the consumerist “Little Man“) Native Californian reporter Walser’s outlook related to “difference” and “the Other.” Angela Carter by locating her characters in the open land, creates a Third Space for thinking deconstructing the orphic discourses of the West. By using the devices of magical realism, she writes a counter story about the indigenous people of both Russia and America, showing the plight of these people whose lands are occupied by schizophrenic capitalist and globalist forces, which destroy the whole world with their progress and growth stories. With his new eco-self, he now will understand Fevvers, the “bird-woman” and enable the communication between the colonizer and the colonized. The aim of this paper; is to explore the realities and truths related to the (hybrid) ”different other“ through “animal symbolism” and Deleuze and Guattari concepts of “minor literature and art,” becoming woman, becoming animal, nomadism, assemblage and flight employing “nomadic thinking, “ to open up a Third Space in the mind as a site for the construction of new discourses deconstructing the dominant Western discourses created by binary oppositions and descentering man and God and questioning of the “grand narratives of growth and democracy“ in the quest for true knowledge in a Western oriented “global” world through counter local knowledges.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | English Language and Literature |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2020 |
Submission Date | July 31, 2019 |
Acceptance Date | March 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |