Günümüzde, pazarlamacılar stratejilerini oluştururken öncelikle
tüketicileri anlamaya çalışmaktadır. Bu nedenle pazarlamacılar ürün
stratejilerini geliştirmeden önce müşteriyi anlamaya çalışmaktadırlar ve
müşterinin ihtiyaç ve davranışlarına göre aksiyon almaktadırlar. Nitekim
Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin yaptığı araştırmaya göre 2013 yılında
Türkiye’de pazar araştırma sektörüne 213 milyon USD harcanmıştır. Bu çalışmada
hazır kahve tüketicilerin satın alma ve tüketim alışkanlıkları incelenmiştir.
Çalışmada Türkiye’yi temsilen her bölgeden olmak koşuluyla 12 ilden 18-45 yaş
arası belirtilen ses gruplarından 780 kişiyle yüz yüze araştırma tekniği ile
kağıt kalem metodu uygulanmıştır. En çok tüketilen hazır kahve çeşidi 3ü1 arada
çeşidi olduğu ortaya çıkmıştır. Satın almayı etkileyen en önemli üç nedenin ürünün
kahve, şeker ve krema karışımının kıvamında olması, uygun fiyatta olması ve
kendi alanında lider bir marka olması sonucuna varılmıştır. Hazır kahve
ürünleri kullanan kişilerin %97’si markaların ürünlerle birlikte yaptıkları
hediye çekilişine katılmadıklarıdır. Ayrıca bu ürün grubuyla ilgili bilgi
kaynaklarından en çok televizyon reklamlarının takip edildiği sonucu ortaya
çıkmıştır.
Günümüzde, pazarlamacılar stratejilerini oluştururken öncelikle
tüketicileri anlamaya çalışmaktadır. Bu nedenle pazarlamacılar ürün
stratejilerini geliştirmeden önce müşteriyi anlamaya çalışmaktadırlar ve
müşterinin ihtiyaç ve davranışlarına göre aksiyon almaktadırlar. Nitekim
Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin yaptığı araştırmaya göre 2013 yılında
Türkiye’de pazar araştırma sektörüne 213 milyon USD harcanmıştır. Bu çalışmada
hazır kahve tüketicilerin satın alma ve tüketim alışkanlıkları incelenmiştir.
Çalışmada Türkiye’yi temsilen her bölgeden olmak koşuluyla 12 ilden 18-45 yaş
arası belirtilen ses gruplarından 780 kişiyle yüz yüze araştırma tekniği ile
kağıt kalem metodu uygulanmıştır. En çok tüketilen hazır kahve çeşidi 3ü1 arada
çeşidi olduğu ortaya çıkmıştır. Satın almayı etkileyen en önemli üç nedenin ürünün
kahve, şeker ve krema karışımının kıvamında olması, uygun fiyatta olması ve
kendi alanında lider bir marka olması sonucuna varılmıştır. Hazır kahve
ürünleri kullanan kişilerin %97’si markaların ürünlerle birlikte yaptıkları
hediye çekilişine katılmadıklarıdır. Ayrıca bu ürün grubuyla ilgili bilgi
kaynaklarından en çok televizyon reklamlarının takip edildiği sonucu ortaya
çıkmıştır.
Subjects | Business Administration |
---|---|
Journal Section | Business |
Authors | |
Publication Date | November 7, 2017 |
Submission Date | January 19, 2017 |
Acceptance Date | November 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 16 Issue: 4 |