Bu çalışmada COVID-19 sürecinde paket yemek müşteri şikâyetlerindeki değişim incelenmiştir. Çalışmanın verileri www.sikayetvar.com.tr sitesinde, www.yemeksepeti.com üzerinden çevrimiçi yemek siparişi veren müşterilerin şikâyetleri taranarak elde edilmiştir. Çalışmanın amacına yönelik anlamlı istatistiki sonuçlara ulaşabilmek amacıyla 21 Mart 2020 tarihinden geriye doğru 400 ve ileriye doğru 400 olmak üzere toplamda 800 şikâyet kaydı taranmıştır. Taranan veriler COVID-19 öncesi ve COVID-19 süreci olarak iki grupta düzenlenerek kodlamaya tabi tutulmuştur. Konuya yönelik literatürde yer alan çalışmalar ışığında oluşturulan kodlar sırasıyla, ödeme, hız, lezzet, hijyen, sağlık, ısı, eksik teslimat, davranış ve iade olarak belirlenmiştir. Yapılan frekans analizine göre COVID-19 öncesi müşteri şikayetlerinde ilk beş sırayı davranış, ödeme, hız, iade ve eksik teslimat alırken, COVID-19 sürecinde bu sıralamanın lezzet, hijyen, hız, sağlık ve ısı olarak sıralandığı tespit edilmiştir. Müşteri şikâyetlerinin COVID-19 sürecinde cinsiyete göre değişim yüzdelerinde oluşan en büyük farkın sırasıyla sağlık, hız ve hijyen konularında olduğu ve kadınların bu konularda erkeklere oranda daha duyarlı olduğu belirlenmiştir.
The study examined the change in customer complaints about takeaway during COVID-19. The data of the study were obtained from www.sikayetvar.com by scanning the complaints of customers who ordered food online from www.yemeksepeti.com. In order to reach meaningful statistical results in line with the purpose of the study, a total of 800 complaints were reviewed, 400 of which were backward and 400 of which were forward from March 21, 2020. The reviewed data were coded in two groups as before COVID-19 and during COVID-19. The codes created in the light of the studies in the literature on the subject were determined as payment, speed, taste, hygiene, health, heat, incomplete delivery, behaviour, and return, respectively. According to the frequency analysis, while the first five rankings in customer complaints before COVID-19 were behaviour, payment, speed, return, and incomplete delivery, it was determined that this order was ranked as taste, hygiene, speed, health and heat during COVID-19. It was revealed that the biggest difference in percentage change in the customer complaints based on gender during COVID-19 was in health, speed, and hygiene respectively, and women were found to be more sensitive to these issues than men.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Tourism, Hospitality and Sports |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Submission Date | June 12, 2020 |
Acceptance Date | August 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: COVID-19 Special Issue |