Covid-19 kaynaklı yaşanan pandemi sürecinin online ticaret hacmi ve tutarı üzerinde yaratmış olduğu etkinin yanı sıra gündelik hayata getirdiği kısıtlamalar ve oluşturduğu kaygı bozuklukları (anksiyete) bu çalışmanın ana motivasyon kaynaklarını oluşturmaktadır. Çalışma tüketicilerin, özellikle kuru gıda, yaş meyve, sebze ve paketli gıda ürünleri gibi kategorilerde yapmış oldukları online market alışverişlerine odaklanmaktadır. Çalışmanın ana amacı; tüketicilerin, algılanan kullanışlılık, kullanım kolaylığı, güvenlik, bilgi kullanılabilirliği, teslimat, fiyatlama ve zaman kazanma algılarının online alışveriş tutumu, memnuniyeti ve satın alma niyeti üzerine etkisini açığa çıkarmak ve bu değişkenler arası ilişkilerde Covid-19 anksiyetesinin düzenleyici rolünü belirlemektir. Çalışmada araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla kolayda örneklem yöntemi kullanılarak 251 adet tüketiciden anket ile veriler toplanmıştır. Araştırma sonuçları, online bakkaliye ürünlerinin satın alınmasında web sitesi üzerinde verilen bilgilerin güvenilir ve geçerli olmasının yanı sıra, tüketiciye fiyat avantajı sağlamasının hem memnuniyet, hem de tutum için en önemli değişkenler olduğunu göstermiştir. Anksiyetenin düzenleyici rolü de araştırma da sınırlı olarak bazı değişkenlerde bulgulanmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Business |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Submission Date | August 25, 2020 |
Acceptance Date | October 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: COVID-19 Special Issue |