This study aims to examine the impact of these tools on children with Autism Spectrum Disorder (ASD) from the perspectives of parents and sports educators by examining in depth the use and purposes of mobile applications and digital games by children diagnosed with ASD. This study was conducted using phenomenology design, one of the qualitative research methods. The participants, determined by criterion sampling method from the purposive sampling method, consisted of parents of children with ASD and sports educators. Data was collected through semi-structured interviews, and data saturation was reached with eight parents and nine sports educators. The data were analyzed by constant comparative content analysis. The findings of the study show that children with ASD have a high interest in digital games and that this interest should be directed in a positive direction. While parents stated that their children generally use general-purpose applications, sports educators emphasized that the interest of children with ASD in digital games has increased with the impact of the digital age. All participants stated that digital games should be individualized and educationally focused. The importance of controlled use of digital games while contributing to social, academic and motor skills was emphasized. As a conclusion, the interest of children with ASD in digital games should be carefully guided. Individualized designs can support their development. Mobile platforms are becoming critical with ease of access and education-oriented content. Therefore, it is recommended to develop strategies for safe and controlled use.
Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), sosyal iletişimde bozulmalar ve tekrarlayıcı davranışlarla karakterize edilen nörogelişimsel bir bozukluktur. OSB'li bireylerin gelişimlerini desteklemek amacıyla eğitim ve terapi süreçlerinde dijital oyunlar ve mobil uygulamalar giderek daha fazla kullanılmaktadır. Bu teknolojiler, özellikle sosyal, bilişsel ve motor becerileri destekleme potansiyeline sahiptir. Bu çalışmanın amacı, OSB tanısı almış çocukların mobil uygulama ve dijital oyunları kullanım durumlarını ve amaçlarını derinlemesine inceleyerek, bu araçların OSB’li çocuklar üzerindeki etkisini veliler ve spor eğitimcilerinin bakış açısıyla incelemektir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Amaçlı örnekleme yönteminden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen katılımcılar, OSB'li çocuklara sahip veliler ve en az iki yıl OSB'li çocuklarla çalışan spor eğitimcilerinden oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış, 8 veli ve 9 spor eğitimcisi ile veri doygunluğuna ulaşılmıştır. Sürekli karşılaştırmalı içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma bulguları, OSB'li çocukların dijital oyunlara olan ilgisinin oldukça yüksek olduğunu ve bu ilginin olumlu yönde yönlendirilmesi gerektiğini göstermektedir. Veliler, çocuklarının genellikle genel amaçlı uygulamalar kullandığını belirtirken, spor eğitimcileri OSB'li çocukların dijital oyunlara ilgisinin dijital çağın etkisiyle arttığını vurgulamıştır. Tüm katılımcılar, dijital oyunların bireyselleştirilmiş ve eğitim odaklı olması gerektiğini belirtmiştir. Dijital oyunların sosyal, akademik ve motor becerilere katkı sağlarken kontrollü kullanılmasının önemi vurgulanmıştır. Sonuç olarak, OSB'li çocukların dijital oyunlara ilgisi dikkatle yönlendirilmelidir. Bireyselleştirilmiş tasarımlar gelişimlerini destekleyebilir. Mobil platformlar, erişim kolaylığı ve eğitim odaklı içerikleriyle önemli bir ihtiyaç haline gelmektedir. Bu nedenle, güvenli ve kontrollü kullanım için stratejiler geliştirilmesi önerilmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Early Pub Date | February 28, 2025 |
Publication Date | February 28, 2025 |
Submission Date | November 1, 2024 |
Acceptance Date | February 28, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |