Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle beraber turistler bilgiye daha kolay yoldan ulaşmak için mobil rehber uygulamalarını kullanmaya başlamıştır. Bu durumda mobil rehber uygulamalarına yönelik talebin artması turist rehberlerin meslekteki olan rollerini kaybetmesine yönelik kaygının oluşmasına neden olmuştur. Bu araştırmanın amacı Türkiye’deki turist rehberlerin mobil rehber uygulamalarına yönelik tutumlarının mesleki kaygı düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapılan bir çalışmadır. Bu araştırmada mobil rehber uygulamalarının çeşitlerini belirlemek ve turist rehberlerin mobil rehber uygulamalarına karşı yaklaşımları ile mobil rehber uygulamalarına olan tutumlarını belirlemek hedeflenmiştir. Aynı zamanda turist rehberlerinin mobil rehber uygulamalarına olan tutumlarının mesleki kaygılarını ne derece etkilediği araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki 9274 eylemli turist rehberi oluşturmaktadır. Evrenin çok büyük olması, zaman ve maliyet sınırlamalarından dolayı araştırmanın örneklemi olarak kolayda örnekleme yöntemiyle araştırmanın örneklemi belirlenmiştir. Bu doğrultuda 9274 kişilik evren büyüklüğünde en az 370 kişiye ulaşılması gerektiği tespit edilmiştir. Bu doğrultuda araştırma yer alan 376 turist rehberine çevrimiçi anket uygulayarak veriler elde edilmiştir. Verilerin güvenirliliği ve geçerliliği SPSS 25.0 programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre turist rehberlerin mobil rehber uygulamalarına yönelik tutumlarının mesleki kaygıyı etkilediği sonucuna varılmıştır. Aynı zamanda mobil rehber uygulamalarına yönelik tutumların alt boyutu olan algılan faydanın mesleki kaygıyı etkilediği; tutum ve algılan eğlencenin kullanım kolaylığı ile mesleki kaygıyı etkilemediği tespit edilmiştir.
Nowadays, with the development of technology, tourists have started to use mobile guide applications to access information more easily. In this case, the increase in demand for mobile guide applications has caused concern about tourist guides losing their role in the profession. The aim of this research is to determine the effect of tourist guides' attitudes towards mobile guide applications in Turkey on their professional anxiety levels. In this research, it is aimed to determine the types of mobile guide applications and to determine the approaches of tourist guides towards mobile guide applications and their attitudes towards mobile guide applications. At the same time, it was investigated to what extent tourist guides' attitudes towards mobile guide applications affected their professional concerns. The population of the research consists of 9274 active tourist guides in Turkey. Due to the large size of the population and time and cost limitations, the sample of the research was determined by the convenience sampling method. According to the calculation, it was determined that at least 370 people should be reached in a universe size of 9274 people. In this regard, data was obtained by applying an online survey to 376 tourist guides who took part in the research. The reliability and validity of the data were evaluated using the SPSS 25.0 program. According to the findings of the research, it was concluded that the attitudes of tourist guides towards mobile guide applications affect professional anxiety. At the same time, perceived usefulness, which is the sub-dimension of attitudes towards mobile guide applications, affects professional anxiety; It was determined that attitude and perceived enjoyment did not affect ease of use and professional anxiety.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Contents |
Authors | |
Early Pub Date | May 24, 2024 |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | October 28, 2023 |
Acceptance Date | May 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 1 |