Yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve internetin kısa bir süre içerisinde insanların vazgeçilmez dinamiklerinden birine dönüşmesi, beraberinde karşılıklı bir etkileşimi mümkün kılan sosyal medya mecralarının oluşmasına olanak sağlamıştır. Sosyal medya kullanıcıları, geleneksel medyanın tek taraflı iletişiminden ve içeriği önceden belirlenmiş kalıplardan sıyrılarak yeni medya’da kendi bilgi ve deneyimleriyle içerik oluşturmakta ve bu içerikleri diğer kullanıcılarla paylaşabilmektedirler. Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında kullanılan “Hashtag”ler -yani kullanıcıların tanımladığı içerik etiketleri- altında yapılan paylaşımlar dünyanın birçok bölgesinden kullanıcılar tarafından beslenmekte ve içeriğin anlamı çeşitlilik kazanmaktadır. Bu çeşitlilik beraberinde daha çok insana ulaşılmasına ve diğer insanların deneyimlerinden faydalanarak kendi düşüncelerinin olumlu ya da olumsuz yönde gelişilmesine olanak sağlar. Bu çalışmada, kullanıcıların oluşturdukları içeriklerin turizm sektörü üzerindeki yansıması incelenmiştir. Instagram’da, #turkeyholiday hashtag’i altında yabancı kullanıcıların paylaştıkları fotoğraflar incelenerek Türk turizminden memnun olup olmadıkları, hangi tür turizmi tercih ettikleri ve Türkiye’yi ziyaret eden turist profilleri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.
The developments in new communication technologies and that internet turns into one of the indispensable dynamics of people within a short time has caused the emergence of social media channels which enables interaction. Social media users, traditional media can create content on their own knowledge and experience in the new media and share content with other users wriggling from unilateral communication and patterns which its content was predetermined. The share under “Hashtags" used in social media platforms such as Facebook, Twitter and Instagram "that's content tags that users identify" are fed by users from many parts of the world and the mean of the content gains diversity. This diversity allows to connect more people and to develop their own ideas positively or negatively benefiting from other people's experiences.
In this study, it is examined the images of user generated contents on tourism. Whether they are content with Turkish touris, what type of tourism they prefer and the profiles of tourists visiting Turkey are examined with content analysis examining photos foreign users share under hashtag #turkeyholiday in Instagram.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |