The aim of the study is to determine the factors motivating visitors who
prefer cave tourism, which is an alternative kind of tourism. In the research,
content analysis, which is one of the qualitative research methods, was
preferred in order to find out the factors which motivate visitors. For
visitors’ comments, content analysis was applied to positive and negative 167
comments obtained from the most commonly-used travel website, tripadvisor.com.
Data were analyzed through NVIVO11. While visitors’ comments in the research findings were being
classified under the categories of attractive factors that motivate visitors,
natural beauty, health, gastronomy, adventure, history and story, demotivating
factors were also determined such as, lack of advertisement and infrastructure
problems.
Çalışmanın amacı alternatif
turizm türü olan mağara turizmini tercih eden ziyaretçileri motive eden
etmenleri belirlemektir. Araştırmada ziyaretçileri motive eden etmenlerin
belirlenmesi için nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tercih
edilmiştir. Ziyaretçilerin yorumları bağlamında en yaygın seyahat uygulaması
olan www.tripadvisor.com sitesinde belirlenen olumlu ve olumsuz 167 yoruma
içerik analizi uygulanmıştır. Veriler NVIVO11 programı ile analiz edilmiştir.
Araştırma bulgularında ziyaretçileri motive eden çekici faktörler, doğal
güzellik, sağlık, gastronomi, macera, tarihi ve hikayesi boyutları altında
sınıflandırılırken, itici faktörler ise tanıtım eksikliği ve altyapı sorunları
olarak belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |