BibTex RIS Cite

Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma

Year 2016, Volume: 11 Issue: 41, 16 - 29, 26.01.2016
https://doi.org/10.19168/jyu.66946

Abstract

Küreselleşmenin kazandırdığı ivmeyle büyük bir ekonomik güce dönüşen spor sektörü, spor kulüplerinin marka olma pozisyonunu da beraberinde getirmektedir. Günümüzde dünyanın her köşesinden geniş bir taraftar kitlesine sahip özellikle futbol kulüplerinin ekonomik gelişmişlikleri, bir güç göstergesi olarak marka olgusuyla açıklanabilir. Spor kulüplerinin stratejik iletişim çalışmaları, marka olgusunun yerleşmesi için önem taşımaktadır. Bu çalışma, spor kulüpleri ile marka ilişkisini kurmaya yönelik olarak yapılandırılmaktadır. İletişim Fakültesi öğrencilerine uygulanan bir anketin sonuçlarına göre, katılımcılar marka olgusunda daha çok somut değerleri ve spor kulüpleri olgusunda daha çok soyut değerleri öne çıkarmaktadır. Bir başka sonuca göre, spor kulüplerinin sosyal ağlar üzerinden takibi markaya görece daha çok yapılmaktadır. Çalışma, spor kulüplerinin marka iletişiminin önemi üzerine eğilmektedir.         

References

  • Ak, Mehmet (2006). Marka Yönetimi. İstanbul: Akis Kitap.
  • Altunbaş, Hüseyin (2007). “Pazarlama İletişimi Ve Şehir Pazarlaması "Şehirlerin Markalaşması"”. Selçuk İletişim. 4 (4): 156-162.
  • Arıkan, Rauf (2005). Araştırma Teknikleri Ve Rapor Hazırlama. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Chappelet, Jean-Loup (2005). “Sport and Economic Development”. Input paper for 2nd Magglingen Conference, http://assets.sportanddev.org/downloads/sport__economic_development_in_english.pd f , Accessed on: 20.05.2015.
  • Çabuk, Serap ve Demirci Orel, Fatma (2008). “Marka Karakteristikleri ile Marka ve Üretici Firmaya Duyulan Güven Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Çukurova Üniversitesi Ölçeğinde Bir Araştırma”. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 17 (1): 103-116.
  • Çalık, Metin; Altunışık, Remzi; Sütütemiz, Nihal (2013). “Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Marka Performansı ve Pazar Performansı İlişkisinin İncelenmesi”. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi. 9 (19): 137-161.
  • Hoffmann, Robert; Ging, Lee Chew; Ramasamy, Bala (2002). “The Socio-Economic Determinants of International Soccer Performance”. Journal of Applied Economics. 5 (2): 253-272.
  • Karpat Aktuğlu, Işıl (2008). Marka Yönetimi: Güçlü Ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Keller, Kevin Lane (2001). “The Brand Report Card”. Harvard Business Review on Marketing. Boston: Harvard Business School Publishing Corporation. 1-24.
  • Knapp, Duane E. (2003). Marka Aklı. (Çev. Azra Tuna Akartuna). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Kuş, Elif (2009). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Repucom Marketing (2014). “Man Utd and Juventus deals to make Adidas Football Top Sports’ Brand”
  • http://1b2moifpfyu2fhli535uel91.wpengine.netdna-cdn.com/wp- content/uploads/20140806-European-Kit-Supplier-Report-2014_Repucom.pdf , Accessed on: 20.05.2015.
  • Scott, Allen J. (2004). “Cultural-Products Industries and Urban Economic Development: Prospects for Growth and Market Contestation in Global Context”. Urban Affairs Review. 39 (4): 461-490.
  • TDK (2015). Sözcük arama: “marka”,
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.557e 8a5d2d71d7.57200969 , Erişim Tarihi: 15.06.2015.
  • World Finance (2014). “Nike vs Adidas: A League of Their Own”.
  • http://www.worldfinance.com/home/a-league-of-their-own-nike-vs-adidas Accessed on: 0.11.2014.
  • -
  • http://www.dailymail.co.uk (2015). “Premier League TV Revenue”,
  • http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2947293/Premier-League- rights-retained-Sky-BT-Sport-record-5-bn-deal-Sky-s-monopoly-Sunday-games- broken.html , Accessed on: 20.05.2015.
  • http://ec.europa.eu (2015). “Study on the Contribution of Sport to Economic Growth and Employment in the EU”, Accessed on: 20.05.2015.
  • http://ec.europa.eu/sport/library/studies/study-contribution-spors-economic-growth- final-rpt.pdf ,
  • http://www.statista.com (2015a). “The World’s Most Valuable Soccer Clubs”,
  • http://www.statista.com/chart/3470/the-worlds-most-valuable-soccer-clubs/ , Accessed on: 20.05.2015.
  • http://www.statista.com (2015b). “Revenue distribution of top 20 European Soccer Clubs”,
  • http://www.statista.com/statistics/271636/revenue-distribution-of-top-20-european- soccer-clubs/ , Accessed on: 20.05.2015.
Year 2016, Volume: 11 Issue: 41, 16 - 29, 26.01.2016
https://doi.org/10.19168/jyu.66946

Abstract

References

  • Ak, Mehmet (2006). Marka Yönetimi. İstanbul: Akis Kitap.
  • Altunbaş, Hüseyin (2007). “Pazarlama İletişimi Ve Şehir Pazarlaması "Şehirlerin Markalaşması"”. Selçuk İletişim. 4 (4): 156-162.
  • Arıkan, Rauf (2005). Araştırma Teknikleri Ve Rapor Hazırlama. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Chappelet, Jean-Loup (2005). “Sport and Economic Development”. Input paper for 2nd Magglingen Conference, http://assets.sportanddev.org/downloads/sport__economic_development_in_english.pd f , Accessed on: 20.05.2015.
  • Çabuk, Serap ve Demirci Orel, Fatma (2008). “Marka Karakteristikleri ile Marka ve Üretici Firmaya Duyulan Güven Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Çukurova Üniversitesi Ölçeğinde Bir Araştırma”. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 17 (1): 103-116.
  • Çalık, Metin; Altunışık, Remzi; Sütütemiz, Nihal (2013). “Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Marka Performansı ve Pazar Performansı İlişkisinin İncelenmesi”. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi. 9 (19): 137-161.
  • Hoffmann, Robert; Ging, Lee Chew; Ramasamy, Bala (2002). “The Socio-Economic Determinants of International Soccer Performance”. Journal of Applied Economics. 5 (2): 253-272.
  • Karpat Aktuğlu, Işıl (2008). Marka Yönetimi: Güçlü Ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Keller, Kevin Lane (2001). “The Brand Report Card”. Harvard Business Review on Marketing. Boston: Harvard Business School Publishing Corporation. 1-24.
  • Knapp, Duane E. (2003). Marka Aklı. (Çev. Azra Tuna Akartuna). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Kuş, Elif (2009). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Repucom Marketing (2014). “Man Utd and Juventus deals to make Adidas Football Top Sports’ Brand”
  • http://1b2moifpfyu2fhli535uel91.wpengine.netdna-cdn.com/wp- content/uploads/20140806-European-Kit-Supplier-Report-2014_Repucom.pdf , Accessed on: 20.05.2015.
  • Scott, Allen J. (2004). “Cultural-Products Industries and Urban Economic Development: Prospects for Growth and Market Contestation in Global Context”. Urban Affairs Review. 39 (4): 461-490.
  • TDK (2015). Sözcük arama: “marka”,
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.557e 8a5d2d71d7.57200969 , Erişim Tarihi: 15.06.2015.
  • World Finance (2014). “Nike vs Adidas: A League of Their Own”.
  • http://www.worldfinance.com/home/a-league-of-their-own-nike-vs-adidas Accessed on: 0.11.2014.
  • -
  • http://www.dailymail.co.uk (2015). “Premier League TV Revenue”,
  • http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2947293/Premier-League- rights-retained-Sky-BT-Sport-record-5-bn-deal-Sky-s-monopoly-Sunday-games- broken.html , Accessed on: 20.05.2015.
  • http://ec.europa.eu (2015). “Study on the Contribution of Sport to Economic Growth and Employment in the EU”, Accessed on: 20.05.2015.
  • http://ec.europa.eu/sport/library/studies/study-contribution-spors-economic-growth- final-rpt.pdf ,
  • http://www.statista.com (2015a). “The World’s Most Valuable Soccer Clubs”,
  • http://www.statista.com/chart/3470/the-worlds-most-valuable-soccer-clubs/ , Accessed on: 20.05.2015.
  • http://www.statista.com (2015b). “Revenue distribution of top 20 European Soccer Clubs”,
  • http://www.statista.com/statistics/271636/revenue-distribution-of-top-20-european- soccer-clubs/ , Accessed on: 20.05.2015.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fuat Ustakara

Mustafa Aydemır

Publication Date January 26, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 11 Issue: 41

Cite

APA Ustakara, F., & Aydemır, M. (2016). Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 11(41), 16-29. https://doi.org/10.19168/jyu.66946
AMA Ustakara F, Aydemır M. Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. January 2016;11(41):16-29. doi:10.19168/jyu.66946
Chicago Ustakara, Fuat, and Mustafa Aydemır. “Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 11, no. 41 (January 2016): 16-29. https://doi.org/10.19168/jyu.66946.
EndNote Ustakara F, Aydemır M (January 1, 2016) Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 11 41 16–29.
IEEE F. Ustakara and M. Aydemır, “Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, vol. 11, no. 41, pp. 16–29, 2016, doi: 10.19168/jyu.66946.
ISNAD Ustakara, Fuat - Aydemır, Mustafa. “Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 11/41 (January 2016), 16-29. https://doi.org/10.19168/jyu.66946.
JAMA Ustakara F, Aydemır M. Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2016;11:16–29.
MLA Ustakara, Fuat and Mustafa Aydemır. “Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, vol. 11, no. 41, 2016, pp. 16-29, doi:10.19168/jyu.66946.
Vancouver Ustakara F, Aydemır M. Spor Kulüpleri Ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2016;11(41):16-29.