Bu araştırmanın amacı etnik çevrimiçi topluluk üyelerinin topluluğa üye olma motivasyonlarını ortaya koymaktır. Arnold ve Schenieder (2007)’in etnik çevrimiçi topluluklara üye olma motivasyonlarına yönelik geliştirdiği model Norveç’te yaşayan Türk göçmenler bağlamında test edilmiştir. Bununla birlikte, göçmenlerin entegrasyonu konusunda sosyal medyanın olası katkılarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Bu araştırmanın amacı etnik çevrimiçi topluluk üyelerinin topluluğa üye olma motivasyonlarını ortaya koymaktır. Arnold ve Schenieder (2007)’in etnik çevrimiçi topluluklara üye olma motivasyonlarına yönelik geliştirdiği model Norveç’te yaşayan Türk göçmenler bağlamında test edilmiştir. Bununla birlikte, göçmenlerin entegrasyonu konusunda sosyal medyanın olası katkılarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
This study intends to explore why ethnic online community members are willing to be a part of their community. Arnold and Schenieder (2007)’s model of motivation for joining ethnic online communities was tested within the context of Turkish immigrants in Norway. Besides, this article gives suggestions on ways of engaging with immigrants through social media.Initially the Web was used as an information repository in which people could access information resources according to their needs. Today this one-way type of the Web has been transformed to a co-created, interactive, internet-based platform that includes various applications such as wikis, mashups, blogs, podcasts, RSS and social networks. New kinds of communicative practices and communities have sprung up depending on the developments in internet based information and communication technologies. Millions of internet users from all over the world meet online to chat, to meet with new people, to discuss with others, to give or ask for information. These online social gatherings are known by a variety of names including ‘online community’. Rheingold (1994), describes online communities as cultural aggregations that emerge when enough people bump into each other often in cyberspace. The future of online communities is very promising: technological infrastructure supporting online communities is developing rapidly and it is expected that the deployment of online communities will become more and more comprehensive and widespread (Blossom, 2005).
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 42 |