BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 44, 291 - 301, 24.10.2016
https://doi.org/10.19168/jyu.00854

Öz

Kare kodlar, mobil reklamcılık çerçevesinde kullanımı son yıllarda popüler olan yeni bir teknolojidir. Kare kod reklam kampanyalarının başarılı olabilmesi için tüketicilerin kare kod reklamlara karşı tutumu  önemli bir unsurdur. Reklama karşı tüketicinin tutumunu belirleyen önemli bir unsur ise reklamın algılanan değeridir. Mevcut çalışmada, söz konusu bu ilişki ve reklamın algılanan değerini etkileyen faktörler (eğlendirme, bilgilendirme, iritasyon, güvenilirlik) modellenmiş, geliştirilen model  İstanbul'da iki farklı üniversitede öğrenim gören öğrencilere uygulanan anket sonuçları kullanılarak  yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Beklendiği gibi eğlendirme ve bilgilendirme faktörlerinin, kare kod reklamcılığının değeri ile ilgili Türkiye'de öğrenim gören gençlerinin algılarını pozitif yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca kare kod reklamcılığının algılanan değerinin Türkiye'deki gençlerinin kare kod reklamcılığa karşı tutumlarını da pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Beklenenin aksine iritasyon ve güvenilirlik kare kod reklamların değerini negatif yönde etkilemektedir.   

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ela Sibel Bayrak Meydanoğlu

Yayımlanma Tarihi 24 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Bayrak Meydanoğlu, E. S. (2016). TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 11(44), 291-301. https://doi.org/10.19168/jyu.00854
AMA Bayrak Meydanoğlu ES. TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Ekim 2016;11(44):291-301. doi:10.19168/jyu.00854
Chicago Bayrak Meydanoğlu, Ela Sibel. “TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 11, sy. 44 (Ekim 2016): 291-301. https://doi.org/10.19168/jyu.00854.
EndNote Bayrak Meydanoğlu ES (01 Ekim 2016) TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 11 44 291–301.
IEEE E. S. Bayrak Meydanoğlu, “TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 11, sy. 44, ss. 291–301, 2016, doi: 10.19168/jyu.00854.
ISNAD Bayrak Meydanoğlu, Ela Sibel. “TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 11/44 (Ekim 2016), 291-301. https://doi.org/10.19168/jyu.00854.
JAMA Bayrak Meydanoğlu ES. TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2016;11:291–301.
MLA Bayrak Meydanoğlu, Ela Sibel. “TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 11, sy. 44, 2016, ss. 291-0, doi:10.19168/jyu.00854.
Vancouver Bayrak Meydanoğlu ES. TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2016;11(44):291-30.