Etkin piyasa hipotezi
(EPH), fiyatların mevcut tüm bilgileri yansıtıyor olduğunu ve dolayısıyla
hiçbir yatırımcının gelecek fiyatları tahmin etmek için bir avantajı olmadığını
öne sürmektedir. EPH’ye göre, satın alma ve satma kararlarının geçmiş verilere
dayandığı teknik ticari kurallar, ekonomik açıdan olağanüstü fazla kazançlara
neden olmamalıdır. Denizcilik sektörünün etkin piyasa özellikleri göstermesi
özellikle küçük yatırımcılar için hayati bir öneme sahiptir,çünkü bu sektör
sermaye yoğun bir sektördür. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı, kuru yük
piyasasında navlun oranlarının etkin olup olmadığını belirlemektir.Çünkü eğer
navlun piyasaları etkinse, alınan kararların kârlılığa bir etkisi olmayacaktır.
Ama eğer etkin değilse, kar olanakları ortaya çıkmaktadır. Navlun piyasasındaki
taşımacılık ücretlerinin göstergesi olarak Baltık Kuru Yük Endeksi (BDI)
seçilmiştir. Veriler 4 Ocak 1985 ile 1 Aralık 2017 tarihleri arasını
kapsamaktadır. Veri günlük bazda 8264 gözlem içermektedir. Metodoloji, kuru
dökme piyasanın verimli olup olmadığını belirlemek için birim kök testi,
varyans oranı testi ve BDS bağımsızlık testi olmak üzere 3 ana uygulamadan
oluşmaktadır. Bu çalışma, yaygın
olarak kullanılan yöntemler haricinde BDS testini de kullanarak etkinliği farklı bir yöntemle test ederek literatüre
katkıda bulunmaktadır. Sonuçlar etkin piyasa hipotezinin kuru dökme piyasa için
geçerli olmadığını ve piyasada kâr fırsatlarının doğduğunu göstermektedir.
The efficient market
hypothesis (EMH) suggests that prices fully reflect all available information
and so no investor has an advantage to forecast future prices. According to
EMH, the technical commercial rules on which purchase and sale decisions are
based on historical data should not result in an economically remarkable excess
profits. It is vital to have efficient market characteristics in maritime
sector especially for small participants, because shipping is a capital
intensive sector. In this context, the purpose of this study is to determine
whether the freight rates are efficient in the dry bulk market. Because if the
freight markets are efficient, the decision that is taken will make no
difference to profitability. Otherwise, if the market inefficient, profit
opportunities arise. Baltic Dry Index (BDI) is selected as an indicator of
transportation service prices in freight market. The data covers the period
between 4th January 1985 and 1st December 2017. The data consists of 8264
observations on daily basis. The methodology consists of 3 main application
which are unit root test, variance ratio test and BDS independence test to
determine whether the dry bulk market efficient or not. This study also
contributes to literature by testing the efficiency with a different method,
using the BDS test, except for the commonly used methods. The results indicate
that the efficient market hypothesis is not valid for the dry bulk market and
profit opportunities arise in the market.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 50 |