Book Review
BibTex RIS Cite

İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI

Year 2022, , 75 - 79, 30.06.2022
https://doi.org/10.55805/kadimsbd.1137270

Abstract

Yazara göre İslam’ın felsefi anlayışını (bir tür dünya görüşü) inşa eden temel kaynak Kur’an-ı Kerim’dir. Dolayısıyla bu zeminde, akıl merkezli bir inşadan çok vahiy merkezli bir inşa söz konusudur. Bu da aslında felsefe kavramının yerine “hikmet” kavramını kullanmanın gerekli olduğuna değinir. Ancak Gözütok, iki farklı zihin dünyasına sahip olan bu medeniyetlerin kullandıkları kavramların (felsefe/hikmet) birbirlerini tam manada karşılamadığını dile getirir. Bu yüzden yazar, ‘felsefe’ kavramına İslami bir anlam ve içerikle yeniden inşa etmektedir. Çünkü medeniyetlerce açığa çıkan farklı anlamlar ve günümüzdeki yaygın kullanılan “felsefe” kavramına modern ve seküler bir bakış açısıyla bakmamızı sağlamaktadır.

References

  • Ahmet Cevizci, Eğitim felsefesi (Istanbul: Say yayinlari, 2011)
Year 2022, , 75 - 79, 30.06.2022
https://doi.org/10.55805/kadimsbd.1137270

Abstract

References

  • Ahmet Cevizci, Eğitim felsefesi (Istanbul: Say yayinlari, 2011)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Kitap İnceleme
Authors

Abdurrahman Așlamacier 0000-0001-7251-1668

Publication Date June 30, 2022
Submission Date June 28, 2022
Acceptance Date June 29, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

ISNAD Așlamacier, Abdurrahman. “İSLAM MEDENİYETİNDE EĞİTİM FELSEFESİ’NİN İMKANI”. Kadim Akademi SBD 6/1 (June 2022), 75-79. https://doi.org/10.55805/kadimsbd.1137270.

Kadim Akademi SBD  Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.


29762