Bu çalışmanın amacı öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime hazinesinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Erzurum ili Yakutiye ilçesindeki devlet okullarının farklı tür ve kademelerinde (ilkokul, ortaokul, lise, üniversite) 2020-2021 öğretim yılında öğrenim hayatına aktif olarak devam eden 30 öğrenci ile Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 10 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin elde edilmesinde doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Veri analizinde kelimeler tek tek çözümlenerek öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime hazinesi tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin yazılı anlatımlarında kullanılan farklı kelime sayısının ilk ve ortaokul kademeleri arasında %80, ortaokul ve lise kademeleri arasında %32,06 oranında arttığı; lise ve üniversite kademeleri arasında ise %3,02 azaldığı; ortaokul düzeyindeki öğrenciler tarafından yazılı anlatımlarda kullanılan toplam kelime sayısının %55,04’ünün imam hatip ortaokulunda öğrenim gören öğrencilere, %44,96’sının ise diğer ortaokullarda öğrenim gören öğrencilere ait olduğu; öğrencilerin mektup ve serbest yazı türüne göre anı türünde daha fazla ve farklı kelime kullandıkları anlaşılmıştır.
Araştırma verileri 2020 öncesine ait olduğu için akademik etik kurul belgesi edinilmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |