The Imam Hatip High School Hadith Course is the first encounter of a
student within the scope of the formal education. In this sense, the course
book is very important. This course forms the basis for the construction of the
students’ hadith understanding because of the first hadith lesson of the formal
education.
Whether the basis is healthy or not is closely related to this course
book.The course book for the Imam Hatip High School Hadith Course has some
deficiencies in our opinion. Therefore, in this article an evaluation has been
made on "the Imam Hatip High School Hadith Course Books", then the
book has been analyzed in terms of the effects of the student on the hadith
conception and the factors thought to be incorrect have been determined.
İmam Hatip Lisesi Hadis
Dersi, bir öğrencinin örgün eğitim kapsamında hadis ile ilk karşılaşmasıdır. Bu
açıdan ders kitabı ehemmiyet arz etmektedir. Zira bu ders ilk olması nedeni ile
öğrencinin hadis anlayışının inşasına zemin oluşturmakta temel teşkil
etmektedir. Zeminin sağlıklı olup olmaması ders kitabıyla da yakından
ilgilidir. İmam Hatip Lisesi Hadis ders kitabının bize göre bazı eksikleri
bulunmaktadır. Bu makalede “İmam Hatip Liseleri Hadis Ders Kitabı”
üzerine Hadis İlmi Açısından bir değerlendirme yapılmış, kitap; öğrencinin
hadis kavrayışına etkileri açısından tahlil edilmiş ve hatalı olduğu düşünülen
hususlar belirtilmiştir.
Journal Section | ARTICLES |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Submission Date | August 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |