Bu çalışmada, “Değerler eğitiminin yeni hedeflerinden biri olması gereken dünyalı kimliğini anlatırken ana ilkeler ne olmalıdır?” sorusuna cevap aranmış kültürel, tarihsel ve toplumsal bir varlık olan insan, bir bütün olarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Dini değerlerin belirlendiği DKAB dersleri özelinde dünyevi kimliğin nasıl okunması gerektiği sorusu çalışmanın temel problemini oluşturmaktadır. Çalışmada, kimlik oluşumlarının toplumlarda meydana getirdiği değişimleri, bu değişimlerin ülkemiz gerçekleriyle ne kadar örtüştüğü, değişim süreçlerinin Türk halkındaki karşılıkları, objektif bir şekilde değerlendirimeye çalışılmıştır. Küreselleşen dünyada, dünyalı kimliği ve vatandaşlığı oluşturulurken eğitim kurumlarına yüklenen görevler ve geleneksel değer yargılarımızın günümüz sorunlarına çözüm üretip üretemediği üzerinde durulmuştur. Küreselleşmeyle gelen yeni değerlerin eğitim reformlarını ve okula yönelik paradigmaları da değişikliğe uğrattığı, okul dönemlerinin dünya vatandaşlığına yönelik tutum, bilgi ve beceri kazanılmasında önemli bir dönem olduğu, bu dönemlerde eğitim programlarında geniş bir evrensel vatandaş modeli çizilmesi gerektiği ve bu vatandaşlık modelinin, milli vatandaşlığa bir alternatif olmaması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz tekniğinin benimsendiği çalışmada ayrıca küreselleşen dünyada dünyevi kimlik ve vatandaşlık oluşumunda mevcut eğitim sisteminin genel olarak yetersiz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Değerler eğitimi alanındaki bu özgün çalışmanın pratik uygulama önerilerinin bilim dünyasına katkı sunacağı ve sonraki yayınlara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religion, Society and Culture Studies |
Journal Section | ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | July 10, 2023 |
Publication Date | July 28, 2023 |
Submission Date | February 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 20 |