Yapılan bu çalışmada Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabına
ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın evrenini 2022- 2023 eğitim öğretim yılında KKTC MEKB Genel Orta
Öğretim Dairesi’ne bağlı okulların 10. sınıflarında görev alan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya randomize örneklem yöntemi ile belirlenen 92 öğretmen dahil edilmiştir. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ve Kılıç (2019) tarafından oluşturulan 33 soruluk anket formu kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenlerin cinsiyet, yaş, alınan eğitim türü ve kıdem yılına göre dağılımları frekans ve yüzdelik olarak belirlenmiştir. Katılımcı ve ölçek cevaplarının birbirlerine yakınlığı ve homojenliği dikkate alınarak T-Testi, ANOVA Testi ve betimsel analiz testleri uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucunda ölçek alt boyutlarının ve toplam değerin arasındaki ilişkinin anlamlı düzeyde olduğu saptanmıştır. Bu durumda öğretmenlerin 10 sınıf Türk Dili ve Edebiyat Ders Kitabına İlişkin Görüşlerinin olumlu düzeyde olduğunu söylemek mümkündür. Araştırma sonucunda cinsiyet değişkenine göre öğretmenlerin 10 Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabına ilişkin görüşlerinde herhangi bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Araştırmada hem ölçeğin alt boyutlarında hem de toplam değerde yaş değişkenine göre herhangi bir farklılaşmaya rastlanmamıştır. Araştırmada eğitim düzeyinin öğretmenlerin 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabının ilişkin görüşlerini etkilemediği görülmüştür. Aritmetik ortalamaya toplam değer bazında bakıldığında yüksek lisans mezunlarının diğer mezunlara göre Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabının ilişkin görüşlerinin “katılıyorum” düzeyinde olumlu olduğu saptanmıştır.
In this study, the opinions of Turkish language and literature teachers about the 10th-grade Turkish Language and Literature textbook were examined. The research was conducted with the descriptive screening model, which is one of the quantitative research methods. The study consists of Turkish Language and Literature teachers working in the 10th grade of the schools affiliated with the KKTC MEKB General Secondary Education Department in 2022-2023 academic year. 92 teachers determined by randomized sampling method were included in the study. In the study, the personal information form created by the researcher and a 33-item questionnaire form created by Kılıç (2019) were used. As a result of this analysis, it was determined that the relationship between the scale sub-dimensions and the total value were at a significant level. In this case, it is possible to say that the teachers' opinions on the 10th-grade Turkish Language and Literature Textbook are at a positive level. The distribution of the teachers participating in the study according to gender, age, type of education, and years of seniority was determined by frequency and percentage. T-Test, ANOVA Test, and descriptive analysis tests were applied considering the closeness and homogeneity of participants and scale responses. As a result of the research, it was determined that there was no difference between the teachers' opinions about the 10th Grade Turkish Language and Literature textbook according to the gender variable. In the study, no differentiation was found in both the sub-dimensions of the scale and the total value according to the age variable. In the study, it was seen that the level of education did not affect the teachers' views on the 10th-grade Turkish Language and Literature Textbook. When the arithmetic average is examined on the basis of the total value, it is determined that the opinions of the master's graduates about the Turkish Language and Literature Textbook are positive at the "I agree" level compared to other graduates.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2023 |
Submission Date | June 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 12 |
Kıbrıs Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.