Bu makale Mıchael Grımmıtt editörlüğünde hazırlanan "Pedagogies of Religious Education" adlı çalışmada Alan Brown tarafında kaleme alına, "Chichester Project: Teaching Christianity: A World Religions Approach" adlı makalenin tercüme edilmiş halidir.
Bugün gelinen dünya düzeninde dinlerin konumu ve öğretimi önemli bir araştırma ve tartışma konusu olmuştur. Dinler ve eğitim şekilleri insanlığa ait bütünün içinde konumlanma ve işlevsel olma sorunu yaşamaktadır. Bu makale Hristiyanlık dininin eğitim ve öğretimini bir dünya dini yaklaşımıyla ele alan Chichester projesini konu edinmektedir. Hristiyanlık eğitim ve öğretimi perspektifinde dünya dinleri yaklaşımına ait süreçleri tartışmaktadır. Bu tartışmalar bu projenin ortaya çıkış süreci, kadrosu, içeriği, araştırma ve geliştirme süreci, amaçları, öğretim stratejileri, ders kitapları gibi konuları içermektedir.
This article is the translation of the work "Chichester Project: Teaching Christianity: A World Religions Approach" written by Alan Brown and published in the issue " Pedagogies of Religious Education" which is prepared by the editor Michael Grimmitt.
In today's world order the status and teaching of religions has become an important subject of research and discussion. Religions and forms of education go through the problem of positioning and being functional within the wholeness regarding humanity. This article is about the Chichester Project addressing the education and teaching of the Christian religion as a world religious approach. This article discusses the processes of the world religions approach in the perspective of Christian education and teaching. These discussions include topics such as the occurence process, staff, content, research and development process, objectives, teaching strategies, textbooks of this project.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Translation |
Authors | |
Translators | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | June 6, 2020 |
Acceptance Date | June 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 9 |