Bu araştırma ile Trabzon ili Ortahisar ilçesinde Halk Eğitim Merkezi bünyesinde açılan kursların, kursiyerler ile kurs öğretmenleri (usta öğreticiler) tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, yetişkinlere yönelik kurslara (sanat ve tasarım, el sanatları vb.) katılan kursiyerlerin genel görünümlerinin belirlenmesi, kurs deneyimlerinin (kurs hakkında genel bilgi, kursa katılma nedenleri, kurslara katılımın bireysel/gündelik ve sosyal yaşamlarına katkısı, ilgililere öneri ya da tavsiyeler vb.) ortaya konması ile usta öğreticilerin deneyimlerinden hareketle kursların değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Çalışmanın anlaşılmasına temel oluşturmak ve anlam karmaşıklığını gidermek amacıyla çalışmada sıkça kullanılan kavramlara- yaygın eğitim, halk eğitimi, yetişkin eğitimi vb.- yer verilmiştir. HEM bünyesinde açılan kurslara katılan kursiyerler genelde ‘yetişkin’ grubuna girdiğinden kurs süreçleri yetişkin eğitimi ve öğrenimiyle ilgilenen yaklaşımlar üzerinden anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda, öncelikle tarihsel süreçte yetişkin eğitimi konusunda yapılan çalışmalara kısaca değinilmiş ardından Malcolm S. Knowles’ın “Andragoji Teorisi”ne yer verilerek konunun kuramsal zeminde işlenmesine yönelik bir yol haritası sunulmuştur. Araştırmanın saha boyutunun gerçekleştirilmesini teminen nitel araştırma yöntemine bağlı kalınarak fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Trabzon İli Ortahisar İlçesi Halk Eğitim Merkezi’nin çeşitli kurslarına (sanat ve tasarım, el sanatları vb.) devam eden 24 gönüllü kursiyerden ve altı usta öğreticiden oluşmuştur. Araştırmadan elde edilen veriler, derinlemesine görüşme tekniğiyle toplanmış ve betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları paylaşılmış ve öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 20 |
Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Açık Erişim bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bilinen standartlarda kaynak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma, dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) lisansı aracılığıyla kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için dergi editöründen izin alınması gereklidir.
Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.