Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin cinsel mitlere inanma durumuna “Cinsel Sağlık Bilgisi” dersinin etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı ve analitik tipteki çalışmanın örneklemini, seçmeli ders olarak “Cinsel Sağlık Bilgisi” dersini alan 118 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Veriler, cinsel mitlrin sorgulandığı bir soru formu ile toplandı. Öğrenciler, cinsel sağlık bilgisi dersinin ilk ve son dersinde soruları cevapladı. Öğrencilerin “yanlış” olarak belirttiği her bir mit için bir puan verildi ve ders öncesi-sonrası puanları karşılaştırıldı. Veriler, bilgisayar ortamında, tanımlayıcı istatistikler, ki kare ve t testi ile analiz edildi.
Bulgular: Öğrencilerin %72.9’u kız, %27.1’i erkekti. Ders öncesinde öğrencilerin yarıdan fazlasının doğru olduğuna inandığı mit sayısı 14 iken (%43.7), ders sonrası bu sayı sekiz (%25.0) oldu. Öğrencilerin yanlış olarak belirttikleri mitler için aldıkları ortalama puanlar ders öncesi 15.07±4.65, sonrası 21.19±6.10 oldu. Bu fark istatistiksel olarak anlamlıydı (p<0.05).
Sonuç: Öğrenciler arasında cinsel mitlere inanışın yaygındır. Eğitim öncesi ve sonrası gençlerin görüşleri arasında değişiklik olmuştur. Cinsel sağlık bilgisi dersi öğrencilerin cinsel mitlerini azaltmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Cinsellik; cinsel mitler; hemşirelik öğrencisi; inanış; eğitim.
Subjects | Nursing |
---|---|
Journal Section | cilt 3 sayı 2 |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |