Amaç: Bu araştırma, bir üniversitenin hemşirelik fakültesinde öğrenim gören son sınıf öğrencilerin lisansüstü eğitime yönelik düşüne ve tutumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı tipte yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini, hemşirelik fakültesinde öğrenim gören son sınıf 315 öğrenci oluşturmuştur. Veriler “Öğrencilerin Tanıtıcı Özelliklerine Yönelik Anket Formu” ve “Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler, SPSS 24.0 paket programında Student T Testi ve Anova Testi, ileri analiz için Bonferroni testi ile analiz edilmiştir.
Bulgular: Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin yaş ortalaması 22.37±0.91 olup, %87’si kadın, %98’i bekar, %81.0’i Anadolu Lisesi mezunudur. Öğrencilerin çoğunluğunun (%68.9) hemşirelik mesleğini isteyerek seçtiği, %49.2’sinin ilk tercihi olduğu saptanmıştır. Öğrenciler hemşirelik mesleğini en çok (%54.6) iş bulma imkanı kolay olduğu için seçtikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin ailesinde lisansüstü eğitim yapan kişi oranı %14.0 olarak saptanmıştır. Öğrencilerin çoğunun (%77.4) lisansüstü eğitim yapmak istedikleri bulunmuştur. Öğrenciler sırasıyla; Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (%20.3), Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği (%18.7) ve Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (%18.1) anabilim dallarında lisansüstü eğitim yapmak istediklerini belirtmişlerdir. Öğrenciler lisansüstü eğitimi çoğunlukla (%56.2) ilgisi olduğu için yapmak istediklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin lisansüstü eğitimin işlevine yönelik faktörün puan ortalaması 36.86±6.97, lisansüstü eğitim yapma istekliliklerine ilişkin faktörün puan ortalaması 22.19±5.66 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu, cinsiyet, mezun olunan okul türü, hemşireliği isteyerek seçme ve lisansüstü eğitim yapmayı isteme durumlarının tutumlarını anlamlı olarak etkilediği bulunmuştur (p<0.05). Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha olumlu tutum içinde oldukları belirlenmiştir.
Sonuç: Hemşirelik son sınıf öğrencilerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının olumlu olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Araştırma Makele |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2022 |
Acceptance Date | July 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 2 |