Çalışmanın amacı: Oyunların ve oyun alanlarının engelli çocuklara
yönelik tasarlanması ve bunun uygulanabilmesi bu makalenin temel konusudur.
Çalışma alanı: Çalışma alanı olarak Ankara’daki Eymir Gölü
seçilmiştir.
Materyal ve
Yöntem: Bu araştırmada,
özellikle farklı yeteneklere sahip engelli çocuklara yönelik ortak bir oyun
alanı tasarlanarak yapılabilincek olan oryantiring çalışmaları araştırılmış ve
gözlem çalışması uygulanmıştır. Bu kapsamda, çalışma alanı olarak Ankarada'ki
Eymir Gölü seçilmiştir. Doğan Çağlar Engelliler Ortaokulu’ndan 4. fiziksel
engelli çocuk katılımcı olarak belirlenmiş ve çocuklar için düzenlenen oyun
alanında hazırlanan oryantiring oyunlarına katılımı sağlanmıştır. Oyun
aşamasında yaptıkları eylemler ile tavır ve davranışlar gözlemlenmiş ve bunlar
düzenlenen gözlem formu, gözlemciler tarafından kaydedilmiştir.
Sonuçlar:
Gözlem formu
kayıtlarına göre oryantiring oyunlarının fiziksel engelli çocuklarında
uygulanabilirliği belirlenmiştir.
Araştırma
vurguları: oryantiring oyunlarının
tüm kamu ve özel oyun alanlarında yer alabileceği ve spor yapma olanağı sunarak
sağlık açısından da faydalı olabileceği önerilmiştir.
Aim of study: Park and
playground design and their implementation with regard to disabled children are
the main goals of this article.
Area of stud: The
Lake of Eymir /Ankara is selected as a area of study in this research.
Material and Methods: In this research,
the orienteering activates are evaluated through designing play spaces
considering various ability and talents of the disabled children in this way,
for its implementation, observation technique was applied. To perform this
research, the Lake of Eymir /Ankara is selected. Four disabled children were
selected as participants among the other school students. They were placed in a
pre-equipped place to participate in the play. Therefore, their behaviors were
observed while playing and some forms were filled out by the observers and the
teachers.
Main results: With preforming these kinds of activities
in play grounds, it will improve children physical actions, person skills,
sense of cooperation and competition, excitement, innovation.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 4 |