Bu çalışmada bankacılık sektöründe veri madenciliği tekniklerinin kullanımıyla ilgili bir uygulama gerçekleştirilmiştir. internetin her alanda yaygınlaşmasıyla, günümüzde internet bankacılığı, hizmet sektöründe hızla gelişen faaliyetler arasında yer almaya başlamıştır. Çalışmanın temel amacı veri madenciliği tekniklerinin internet bankacılığı kullanıcı profilinin çıkarılması için kullanılmasıdır. Analizler sonucunda öncelikle internet bankacılığı kullanan banka müşterilerinin profilleri incelenmiş, Birliktelik Kuralları Analizi ile müşterilerin hangi bankaları tercih ettikleri, ne tür işlemler gerçekleştirdikleri, işlemleri gerçekleştirirken hangi kalite unsurlarına önem verdikleri belirlenmiştir. Veri setine Kümeleme Analizi de uygulanmıştır. Kümeleme analizi ile elde edilen müşteri gruplarına özel kampanyalar sunulabilir. Müşteriye farklı alternatifler ve özel pazarlama tekliflerinin sunulması, rekabet ortamında bankalara avantaj sağlayabilecektir. Analizde internet bankacılığı kullanmayan müşterilerin profilleri ve internet bankacılığı kullanmama nedenleri de belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 14 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.