İşletmelerin rekabetle baş edebilmek için izlediği önemli stratejilerden
biri de yenilik yapmaktır. Yeniliklerin anlam kazanması ise tüketicilerin bu
yenilikleri kabul etmesi ve benimsemesi ile mümkündür. Tüketicilerin yeni ürünleri
benimsemesi ve daha sık satın alması tüketici yenilikçiliği kavramını ifade
etmektedir. Tüketici yenilikçiliği temel olarak kişisel ve ürün temelli olmak
üzere iki boyutla açıklanmaktadır ve davranışsal bir süreçtir. Buradan
hareketle bu çalışmada cep telefonu için tüketici yenilikçiliğin temel
boyutları ve boyutları etkileyen faktörler arasındaki ilişkilerin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre kişisel
yenilikçilik tüketicilerin öz saygı ve risk alma özelliklerinden; ürün temelli
yenilikçilik düzeyleri ise fikir liderliği ve uzmanlık faktörlerinden
etkilenmektedir. Ayrıca tüketicilerin kişisel yenilikçilik düzeyleri ürün
temelli yenilikçilik düzeylerini etkilemektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 14 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.