The main aim of this
study is to explore the relationship between university practices and
reputation perceptions in a public university sample. A quantitative study was
conducted by using Structural Equation Modeling. The research sample consists
of 1021 graduate and undergraduate students. According to the results of the
study, the main hypothesis stating that corporate practices are positively
related with corporate reputation perceptions is supported. Managerial
implications for universities may also be derived from survey results.
Universities should be competitive if they want to be selected by students,
draw support, and keep qualified academicians. The main contribution of this study is to provide significant
comprehension about the importance of developing competent strategies to
enhance university reputation.
Bu çalışmanın temel amacı, üniversite uygulamaları ile itibar
algısı arasında bir ilişki olup olmadığını bir kamu üniversitesi örneklemine
dayanarak irdelemektir. Bu amaç doğrultusunda yapısal eşitlik modeli
kullanılarak kantitatif bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemi
1021 lisans ve yüksek lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma sonuçları,
kurumsal uygulamalar ile kurum itibarı algısı arasında anlamlı bir ilişki
olduğu hipotezini desteklemektedir.
Araştırma bulgularına dayanılarak üniversiteler için yönetsel
uygulamalarla ilgili sonuçlar çıkarılabilir. Üniversiteler, öğrenciler
tarafından tercih edilmek, destek almak ve donanımlı akademisyenlere sahip
olmak istiyorlarsa rekabetçi olmalıdırlar. Bu çalışmanın başlıca katkısı, üniversite itibarının arttırılması için etkin
stratejilerin geliştirilmesinin önemli olduğuna işaret etmesidir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 15 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.