Dünyada
ve ülkemizde gittikçe büyüyen bir sektör haline gelen kişisel bakım ürünleri
pazarında da rekabet artmaktadır. Bu pazarda rekabetle baş edebilmenin
yollarından biri de marka bağlılığı yaratmaktır. Buradan hareketle bu çalışmada
kişisel bakım ürünleri pazarında marka sadakati ile ilişkili değişkenler
incelenmiştir. Literatür araştırmasının sonucunda marka sadakatinin
belirleyicileri olarak marka imajı, marka güveni, marka yeterliliği, algılanan
kalite ve müşteri tatmini ele alınmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara
göre marka imajı, güven ve algılanan kalite üzerinde etkilidir. Algılanan
kalite ise müşteri tatminini etkilemektedir. Müşteri tatmini de marka
sadakatini pozitif yönde etkilemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Acceptance Date | May 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 19 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.