Emlak Müdürlüğü’nde belediyenin sahip olup gayrimenkullerle ilgili sayısız giren ve çıkanla kaotik bir ortamda hizmet verilmeye çalışılmaktadır. Bu da ciddi bir verimlilik problemi içermektedir. Kaotik ortamın ardındaki problemi ortaya çıkartıp, vatandaşın gayrimenkul ile ilgili bilgiye erişimi ve işlem yapmasına sağlayacak sistemi hızlı ve güvenli şekilde artırmaya yönelik çözüm arandı. Tasarım düşüncesi inovasyon sürecinden faydalanıldı. Metodolojide 4 aşamada sorunu bulmayı ve çözüme ulaşmayı sağlamakta: görmek-anlamak-yapmak-test etmek. İlk aşamada paydaşların çalıştığı ortamda mülakat yapılarak ve gözlemlenerek sorunlara ortaya kondu. İkinci aşamada sorunlar gruplandı ve çözümler üretildi. Üçüncü aşamada seçilen fikir olan akışın düzenlenmesi üzerine prototipler kurgulandı. Dördüncü aşamada hem kâğıt hem de davranışsal prototipler üzerinden paydaşlardan geri dönüşüm alındı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |