Bu araştırmanın amacı, tarih eğitimi bağlamında Ziya Gökalp’ın Türkçülüğün Esasları adlı eserini incelemektir. Nitel araştırma deseninde tasarlanan bu çalışma, durum çalışması (case studies) deseninde yürütülmüştür. Çalışma verilerinin toplanması aşamasında, doküman incelemesi yöntemine başvurulmuş ve çalışma verileri için, yenilenmiş (2018) ortaöğretim tarih dersi öğretim programı ile Ziya Gökalp’in Türkçülüğün Esasları isimli eseri doküman olarak belirlenmiştir. Doküman incelemesi sonucunda ulaşılan verilerin analiz işlemlerinde, betimsel analiz yöntemi kullanılmış ve bir takım bulgular ortaya çıkarılmıştır. Bulgular kısmında 9,10 ve 11.sınıf tarih dersi öğretim programı incelenmiş ve Türkçülüğün Esasları isimli eserle ilişkilendirmelerde bulunulmuştur. Elde edilen bulgular ışığında, 9.sınıf kazanımlarından altı kazanım ve bu kazanımlara ait on açıklama, 10.sınıf kazanımlarından dört kazanım, bu kazanımlara ait beş açıklama ve son olarak 11.sınıf kazanımlarından bir kazanım ve bu kazanıma ilişkin iki açıklamanın Ziya Gökalp’in fikirleriyle ilişkilendirildiği sonucuna ulaşılmıştır. Ziya Gökalp’in Türkçülüğün Esasları adlı eserinin tarih eğitimi sürecinde kullanılmasının faydalı olacağı tespit edilmiştir. Özellikle 9.ve 10.sınıf kazanımlarının öğretilmesi esnasında önem taşıdığı belirlenmiştir.
The purpose of this research is to examine Ziya Gökalp's work named Principles of Turkism in the context of history education. This study, which was designed in a qualitative research design, was carried out in case studies. During the process of collecting the study data, the document review method was used and for the study data, the renewed (2018) secondary education history lesson curriculum and Ziya Gökalp's work titled The Principles of Turkism were preferred as a document. The descriptive analysis method was used in the analysis of the data obtained as a result of the document analysis and some findings were revealed. In the findings section, the history course curriculum of 9th, 10th and 11th grades was examined and associations with the work named Türkçülüğün Esasları were made. In the light of the findings, six gains from the 9th grade and ten explanations related to these gains, four gains from the 10th grade gains, five explanations about these gains and finally one gain from the 11th grade gains and two explanations about this achievement were explained by Ziya Gökalp's ideas. It was concluded that it was associated. It has been determined that it would be beneficial to use Ziya Gökalp's work titled The Principles of Turkism in the history education process. It has been determined that especially 9th and 10th grade acquisitions are important during teaching.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2021 |
Submission Date | March 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 1 |